מהם ההבדלים בין קרן פנסיה מקיפה לקרן פנסיה כללית?

לאורך החיים אנחנו שומעים לא פעם את המושג קרן פנסיה.

מרגע שאנחנו נכנסים לשוק העבודה, אנחנו והמעבידים שלנו מתחילים להפריש מדי חודש כספים לקרן פנסיה שקיימת עבורנו, ובבוא היום, כאשר אנחנו פורשים לגמלאות, הכספים הללו משמשים אותנו בתור תחליף למשכורת שאותה הפסקנו לקבל.

בעניין הזה, חשוב לדעת שיש הבדלים חשובים בין קרן פנסיה מקיפה לקרן פנסיה כללית, וכדי שלא תצטרכו עוד לחפש אחרי הסברים – סיכמנו לכם כאן את כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

קרן פנסיה מקיפה וקרן פנסיה כללית – נעים להכיר!

אז מדובר כאן על שני סוגים של קרן פנסיה, כאשר כל אחד מהם מביא איתו מאפיינים שונים שכדאי להכיר מראש. מה שכן, כבר בשלב הזה נוכל לספר לכם שקרן פנסיה כללית היא מעין השלמה לקרן פנסיה מקיפה, ולכן השילוב ביניהן יכול להוביל אתכם לתוצאות נהדרות בהמשך הדרך.

כאשר מדברים על קרן פנסיה כללית מדברים על קרן פנסיה שבה האדם החוסך יכול להפקיד כספים נוספים, מבלי שתוטל עליו הגבלת סכום הפקדה כזה או אחר. הפקדת הכספים מצידו תוכל לשמש אותו בעתיד לכדי ניהול אורח חיים תקין. בקרן פנסיה כללית אין כיסוי ביטוחי כמו נכות, לדוגמה, נקודה שחשוב להכיר מראש.

 

קרן פנסיה מקיפה – מי את?

לעומת זאת, קרן פנסיה מקיפה היא קרן פנסיה שבה הכספים מועברים לחיסכון, על מנת לאפשר בהמשך קבלת קצבאות חודשיות וכיסוי ביטוחי. על קרן פנסיה מקיפה דווקא כן יש הגבלת סכום הפקדה, משום שבדרך כלל מתבצעת השקעה באגרות חוב מתוך קרן הפנסיה הזו שעומדות על עד 30%. קרן פנסיה של קבוצת המפתח, לדוגמה, מאפשרת לכם לבחור באחד משני המסלולים הללו או בשניהם.

 

איך בוחרים איפה לעשות את קרן הפנסיה?

קרן הפנסיה היא עניין שאותו כדאי לשקול בכובד ראש. היות ומדובר כאן על המקום שאוגר עבורכם את הכספים שצברתם במשך כל החיים התעסוקתיים שלכם, לאורך שנים ארוכות, כדאי להבטיח שהם נמצאים במסלול שלא רק שומר עליהם, אלא גם מבצע איתם פעולות חכמות. גורמים שיוכלו לסייע לכם לבחור היכן לפתוח את קרן הפנסיה שלכם הם גורמים כמו דמי ניהול, גובה התשואות, שירותיות, גמישות ועוד.

 

מה האפשרויות שעומדות בפני?

קרן פנסיה יכולה להיות מנוהלת במגוון מקומות, כמו חברות הביטוח, הבנקים השונים ועוד. קרן פנסיה של מנורה מבטחים, לדוגמה, היא אחת מהאפשרויות שעומדות בפניכם, וכדאי לבדוק היטב את האפשרות הזו.

 

לא בטוחים מאיפה להתחיל? אל דאגה – אתם ממש לא לבד

כדי לבחור קרן פנסיה מקיפה או קרן פנסיה כללית, כדאי לוודא שאתם מקבלים את כל הנתונים ומבינים אותם היטב, רגע לפני שאתם יוצאים לדרך עם המסלול הנבחר. ייעוץ מטעם יועצי משכנתאות הוא רעיון מעולה, והוא יפרוש בפניכם את התמונה המלאה בדרך להצלחה.

 

בית

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו