החזרי מס עקב גירושין

אחרי שנים מאושרות יחד והקמת משפחה, החלטתם להפריד כוחות ולהתגרש. מעבר למשמעויות של מעבר דירה, חלוקת משמורת וכניסת המושג "כל שבת שניה" אל חייכם, כדאי לדעת שיש כמה דברים שאתם זכאים להם בעקבות שינוי הסטטוס שלכם. אחת הזכאויות שלכם היא החזרי מס עקב גירושין, עליה נרחיב במאמר הבא.

 

החזרי מס – רקע

הטבת החזר מס ניתנת ומתאפשרת למגוון אוכלוסיות שההטבה יכולה לסייע להם באופן משמעותי כמו החזר מס להורים לילדים בעלי מוגבלות, החזר מס בעקבות לידה ועוד. במקרים אחרים ההטבה היא מעין הכרת תודה עבור המקבל אותה, כמו במקרה של החזר מס לחיילים משוחררים בעבור שירות המדינה.

מבין סוגי החזרי המס נמצאים גם החזרי מס עקב גירושין, שמסייעים לזוג הגרוש להתמודד עם תשלומי המיסים בצורה קלה יותר.

 

החזרי מס עקב גירושין

אז החזרי מס עקב גירושין באופן ספציפי כוללים בתוכם מספר תנאים שאמורים להתרחש על מנת לקבל אותם. אדם גרוש, או שחי בנפרד מההורה השני, זכאי לנקודת זיכוי אחת, ובתנאי שהוא מגדל את ילדיו. במידה וגם ההורה השני משתתף במימון וכלכלת חיי הילדים, גם הוא יקבל נקודת זיכוי אחת. נקודת הזיכוי יכולה להתקבל עבור ההורה השני לא במלואה אלא בחלקה, זאת בהתאם לחלק שהוא לוקח במימון וכלכלת הילדים.

שווי נקודת הזיכוי היא בסך 2,616 ש"ח בשנה, המתפרשים ל-218 ש"ח בכל חודש. נקודת הזיכוי ניתנת ללא תלות במספר הילדים.

 

 

זוג רב על כסף

 

נקודות חשובות לגבי החזרי מס עקב גירושין

חשוב לדעת שאת ההטבה מקבל ההורה למשך 18 שנים, משנת המס בה הילד נולד ולמשך 18 השנים שאחרי. כשמגיע הילד לגיל 18 והופך לבגיר, תופסק ההטבה.

במידה והגירושין נעשו במהלך שנת מס מסויימת, תחושב נקודת הזיכוי באופן יחסי לזמן שבו התרחשו הגירושין.

 

איך עושים את זה?

קיימים מגוון טפסים שיש למלא ולהגיש על מנת לקבל החזרי מס עקב גירושין. בשלב הראשון יש למלא טופס 101 ולהגיש אותו למעסיק לפני תום שנת המס, בצירוף צילום של ספח תעודת הזהות. בשלבים הבאים יש להצטייד במסמכים נוספים כמו תצהיר על גבי טופס 4440, פירוט חשבון הבנק הכולל את תשלומי המזונות, פסק דין המצביע על נושא המשמורת על הילדים ועוד.

 

יש אפשרות לקבל החזרי מס עקב גירושין באופן רטרואקטיבי?

בהחלט כן. כדי לעבור את הליך החזר מס הנסה באופן רטרואקטיבי ובצורה היעילה והזריזה ביותר, כדאי להשתמש בשירותיהן של מגוון חברות שמציעות שירות החזרי מס מקוונים ומקצועיים.

חברת Money back היא אחת מהחברות הללו. החברה מאפשרת תהליך בקשה להחזרי מס בעלות של 245 ש"ח בלבד וללא עמלות מסכום ההחזר, אותו מלווים רואי חשבון ויועצי מס מקצועיים ובעלי ניסיון. השירות יכול להינתן עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית, ויכול להשיב אליכם הרבה כספים שמגיעים לכם.

בצעו בדיקת החזרי מס בקלות דרך האינטרנט: https://taxes-refund.co.il.

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו