מה היתרונות בצ'ק ביטחון של שוכר?

כאשר אתם משכירים דירה, אתם מפקידים בידי הדיירים את הנכס שלכם, ואמורים לסמוך עליהם כי ישמרו עליו למשך כל תקופת השכירות. בגלל שלא באמת ניתן להאמין לדיירים כי אכן ישמרו על תנאי החוזה, הומצאו הביטחונות, כאשר הנפוץ ביותר שבהם הוא צ'ק ביטחון. לסוג ביטחון זה יש יתרונות רבים שנפרט כאן בהמשך.

 

מה זה צ'ק ביטחון?

זהו צ'ק שניתן לבעל הדירה על ידי השוכר על סכום מסוים אשר נקבע בראש על ידיו, לרוב הסכום הוא על 3 חודשי שכירות. את הצ'ק הזה יכול בעל הדירה לפדות בתנאי שהדיירים הפרו את תנאי החוזה – פגעו בנכס, איחרו בתשלום שכר הדירה או לא שילמו אותו כלל. זוהי למעשה הבטחה של בעל הדירה כי הוא יקבל את הסכום שמגיע לו, ומהווה גם שיקול עבור השוכרים כיוון שהם ימנעו מהפרת התנאים כדי למנוע את פדיון הצ'ק.

חשוב שנושא צ'ק הביטחון יהיה מעוגן בחוזה, וכי יובהר שבעל הדירה יכול לפדות את הצ'ק רק במידה והתקיימה הפרת תנאים, כדי לשמור על הגינות ועל הביטחון של השוכרים מול בעל הדירה.

ישנן אלטרנטיבות שונות לצ'ק הביטחון שמספקות רמות שונות של ביטחון.

 

פיקדון כספי

זוהי שיטה נוספת לביטחון, אמנם פחות נפוצה, אשר לפיה השוכר מעביר סכום כסף כפיקדון לבעל הדירה, בתחילת תקופת השכירות. בסיום תקופת השכירות, במידה ולא התרחשו בעיות כלשהן, הדייר מקבל את הסכום בחזרה.

שיטה זו בעלת יתרון על פני צ'ק הביטחון כיוון שבה הכסף הוא נזיל, ונמצא בחשבון הבנק של בעל הדירה. אך זוהי גם הסיבה בגינה היא לא נפוצה, כיוון שמעטים השוכרים שיסכימו פשוט להעביר כך את סכום הכסף לבעל הדירה. לכן, רוב השוכרים יעדיפו את שיטת צ'ק הביטחון על פניה.

 

ערבות בנקאית

מדובר במסמך הנחתם על ידי הבנק של השוכר, אשר מבטיח לבעל הדירה את הסכום שנקבע ביניכם, כביטחון לנזקים או להפרות חוזה מכל סוג שהם. זוהי שיטה שמאפשרת גבייה קלה של הכסף, ואכן מעניקה את הביטחון הנדרש, כיוון שהשוכר יודע שבכל רגע של הפרה קטנה יוכל בעל הדירה לפדות את הכסף מן הבנק.

אך שיטה זו היא בעל חיסרון גדול כיוון שהיא יקרה במיוחד, וייתכן שהעלות הגבוהה תימנע מהשוכרים להמשיך בהליכי השכרת הדירה.

 

ערבים

ערבים הם קרובי משפחה או חברים של השוכרים הנכנסים לדירה, אשר חתומים גם הם על חוזה השכירות. בחתימתם על החוזה הם למעשה מחויבים לכך שהדיירים ישלמו את שכר הדירה, ולא יפרו את תנאי החוזה. במקרה של הפרה, הערבים אחראיים בעצמם על התשלום הנדרש או תיקון הנזקים. זוהי שיטה שקשה לאכוף אותה ומחייבת פעמים רבות הליכים משפטיים.

לסיכום, ניתן לראות כי שיטת צ'ק הביטחון היא הנוחה, הישרה וההוגנת ביותר, ואנו ממליצים עליה בין כל השיטות השונות.

 

צק חתום

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו