הקשר בין ביטוח מנהלים לקופות גמל

רוב האנשים בעולם מתהלכים בידיעה שהשעות שהן עובדים עבורן מגיעות אליהם בסוף החודש במשכורות, מה שרובם לא

יודעים הוא את הקשר בין השעות שעבדו למשכורת שקיבלו ויותר מכך את הכסף שעבדו עבורו ויקבלו אותו רק בעתיד שלא

ממש נראה לעין.

רוב הכסף הזה נכנס לתוך השקעות טווח ארוך אשר צפויות להניב להם רווחים גדולים יותר מאשר אם יקבלו אותם היום.

 

קופה ראשית

קופת גמל היא תוכנית השקעה כלכלית למטרות חיסכון בטווח הארוך והבינוני, החיסכון נבנה לאורך תקופת זמן מאחוז הפרשה קבוע מטעם המעסיק ומטעם המועסק במקרה של שכירים, או על ידי הפרשת אחוז על ידי פרט באופן עצמאי. למעשה, זהו שם כולל של מספר תוכניות השקעה ביניהן נמצאות – קרן השתלמות, קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופת גמל לתגמולים ועוד. כל אדם אשר משקיע בקרן כזאת נקרא בשם עמית, והמדינה מעודדת השקעות אלו על ידי מתן הקלות מס. הקופות מרוויחות באמצעות השקעות כלכליות שהן מובילות וכן באמצעות דמי הניהול אותם כל אחת גובה מעמיתיה.

 

לא רק למנהלים

על אף שמו, זהו ביטוח המיועד לכלל העובדים ולא למנהלים בלבד. זהו סוג של קופת גמל, למעשה ביטוח מנהלים הוא אמצעי לחיסכון פנסיוני שישולם כפנסיה חודשית כאשר בעל הביטוח יגיע לגיל פרישה. מלבד זאת התוכנית כוללת גם מתן של כיסוי סיכוני נכות ומקרים של אובדן כושר עבודה, ובמקרה של מות המבוטח יועבר הכסף למוטבים שנקבעו בהסכם בין החברה לפרט. גם בביטוח מנהלים יש לשלם דמי ניהול מדי חודש.

 

השוני

נקודת חשובה שיש לציין אשר מציגה את השוני בין שתי הקופות הוא העובדה שלכל קופת גמל ישנו תקנון אשר מהווה את ההסכם המשפטי בין הקופה לבין העמיתים הקיימים בה באופן כולל, כל זאת בשונה מההסכם של ביטוח מנהלים אשר נחתם באופן אישי ונפרד בין כל מבטוח לבין חברת הביטוח.

 

עושים סדר

התובנה העולה מכך היא שישנם קופות רבות שניתן להרוויח מהן, ולכן חשוב לבצע תהליך בחינה איכותי ויש לבצע השוואת קופות גמל על מנת לבחור את הקופה המותאמת ביותר. השוני רב בין הקופות, על המבוטח לעתיד לבחון תנאים רבים כמו על כמה עומד סכום העמלה והאם הוא משתנה בהתאם לתשואות, כמו כן יש לבדוק את תנאי הפוליסה עצמה ומה הן כוללות ועוד משתנים רבים שיש לקחת בחשבון.

לסיכום, ביטוח מנהלים הוא חלק מתוך קבוצה של קופות השקעה הנקראת קופת גמל, כאשר היא למעשה מאגדת בתוכה את כל הסוגים הרבים המותאמים לכל סוג פרט ולרווחתו כאשר המטרה העיקרית היא השקעה של כסף לטווח בינוני עד ארוך עבור מטרה מסוימת. ישנן סוגים רבים מאוד ולכל אחד מאפיינים משלו, יש לבחון את הפוליסה הטובה והמומלצת ביותר עבור כל פרט והצרכים שלו על מנת להימנע מסיכונים מיותרים.

 

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו