טופס תביעה תאונת עבודה ביטוח לאומי

מי שחווה תאונת עבודה, צריך להבין מהי חומרת הפגיעה ולדווח למקום העבודה. במקרים מסוימים, הנפגע יושבת מיכולתו לעבוד ויצטרך לשבת לנוח בבית. כשזה קורה, הנפגע מפסיד ימי עבודה, שכר ופרנסה. לכן, ישנה אפשרות למלא טופס דמי פגיעה של הביטוח הלאומי ולקבל תשלום מסוים. במאמר הבא נפרט לכם מהם הטפסים שתצרכו להציג ולמלא וכיצד לעשות זאת.

 

טפסי הביטוח הלאומי

אם חוויתם תאונת עבודה ישנם טפסים, שתצטרכו למלא כחובת דיווח. תצטרכו להודיע למקום העבודה שחוויתם תאונת עבודה, לדווח איפה היא קרתה וכיצד. זאת, בכדי שיהיה תיעוד למועד הפגיעה. במצב שבו אתם נמנעים מלעבוד, עקב אי כשירות לעבודה, יש ביכולתכם למלא טופס 211 של הביטוח הלאומי. טופס זה, מקנה לכם דמי פגיעה, שהם תשלום אותו תקבלו על כל יום שאתם מפסידים בעבודה, ונשארים להחלים בבית.

מעבר לטופס 211, עליכם לצרף תעודה רפואית או סיכום רפואי מלאחר התאונה. אם מדובר בתאונת דרכים, יהיה עליכם לצרף אישור מהמשטרה והעתק מתעודת ביטוח החובה שלכם. אם מדובר בווירוס הקורונה, עליכם לצרף הפניה של בדיקת קורונה ואת התוצאות שלה.

 

היעזרו בעורך דין

ההמלצה הרווחת היא להיעזר בעורך דין כאשר אתם מבקשים לתבוע את הביטוח הלאומי. ראשית עורך דין יקצר לכם את זמני הטיפול וההגשה של הביטוח הלאומי. זאת, מכיוון שהוא כבר יודע מהם הטפסים שעליכם לשלוח ומה הם הפרטים שעליכם למלא ולכן, אתם תעשו זאת בחצי מהזמן שהייתם עושים זאת לבד. הגשה של טפסים והחזרה שלהם יכולה לקחת זמן רב במידה שיש טעויות וכך, תוכלו לעבור את מועד הגשת הטפסים ולחוות התיישנות.

שנית, ישנם מקרים בהם ידרשו מכם עדויות, טפסים נוספים מיוחדים כמו למשל טפסים רפואיים ספציפיים או עדויות מהתאונה שחוויתם, ועליכם להיוועץ בעורך הדין כדי לדעת האם באמת קיים צורך לכך או שמדובר בבירוקרטיה שאין לה צורך. ניתן למצוא מידע נוסף באתר https://fclaw.co.il.

 

מועד הגשת הטפסים

אם החלטתם לדווח על תאונת עבודה למוסד הביטוח הלאומי, ישנה תקופה מסוימת בה תוכלו לעשות זאת. את הטפסים, תוכלו להגיש החל מיום מועד התאונה ועד 12 חודשים קדימה. לאחר מכן, לא תוכלו להגיש טפסי תביעה, או לכל הפחות על פי חוק, לא תוכלו לקבל דמי פגיעה.

ניקח למשל סיטואציה בה חצי שנה לאחר מועד התאונה אתם חווים החמרה של המצב ולא יכולים לצאת לעבוד. כעת, אתם רק מתחילים את התהליך חצי שנה ממועד התאונה, וכל טעות בטופס או שגיאות בחתימות וטפסים שנשכחו, יכולות לעלות לכם בזמן רב וביוקר. לכן, ההמלצה היא להגיש דיווח לביטוח לאומי על תאונת עבודה, גם אם אינכם מבקשים דמי פגיעה.

 

איפה מגישים את הטופס?

אתם יכולים להגיש את טפסי התביעה לביטוח הלאומי באתר, או בפקס. כיום, אפשר למלא את הטפסים בצורה מקוונת, באתר של המוסד לביטוח הלאומי. עליכם לצרף כמובן את כל המסמכים שנדרשים ולהיעזר בסבלנות רבה.

הדרך השנייה היא הדפסה ומילוי ידני של הטפסים, ולאחר מכן שליחת סריקה שלהם באתר האינטרנט או שליחה שלהם בפקס ישירות לביטוח הלאומי. זכרו כי פעמים רבות הטיפול בפקס יכול לקחת זמן רב יותר.

תאונת עבודה

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו