ליווי פיננסי לחברות הייטק

מגזר ההייטק בישראל מכונה לעיתים קרובות הקטר של המשק הישראלי. וממש כמו קטר אמיתי, חברות הייטק זקוקות לדלק לשם תפעולן ופיתוחן. הדלק הזה הוא הוא מימון פיננסי. לא משנה באיזה סוג של חברת הייטק מדובר, אשראי וכסף נזיל הם הדברים הבסיסיים שדרושים לה בכדי לקיים ולקדם את עצמה. במדריך שלפניכם נעסוק בקצרה בתחום הייטק והפיננסים בהייטק.

 

חברות הייטק וחברות סטארטאפ

אחד התחומים המשגשגים והפורחים במדינת ישראל ובעולם כולו הוא תחום ההייטק. חברות הפועלות בתחום זה עוסקות בפתרונות טכנולוגיים ממוחשבים לבעיות שונות, החל ממשלוחי מזון וכלה בהמצאות רפואיות מצילות חיים. חברות סטארטאפ הן חברות הייטק בתחילת פעילותן, ובמידה ויפעלו כמצופה השווי שלהן יצמח בצורה חדה בשנים הקרובות. ליווי פיננסי וכמובן מימון לחברות הזנק הוא חשוב אף יותר מליווי פיננסי של חברות הייטק ותיקות. זאת מכיוון שחברות אלה בדרך כלל עוד לא השיגו אשראי או מכירות. שיאפשרו להם להתקיים בצורה עצמאית.

 

האופי הפיננסי של חברות הזנק

מרבית חברות ההזנק מוקמות על ידי אנשים עם ידע טכנולוגי והתמקצעות טכנולוגית, שהם בדרך כלל לא אנשי מקצוע בתחום כלכלי או בתחום של השגת מימון. לכן חברות רבות בוחרות להוציא את התחום הפיננסי שלהן למיקור חוץ ולהתרכז בבניית המוצר עצמו.

 

הבעיות הספציפיות של תחום ההייטק במימון

חברות הייטק נוטות לעבוד בצורה שונה מחברות מסורתיות בשוק, לכן יש להן אתגרים אחרים שעליהן לעמוד מולם בהקשר הפיננסי. לדוגמא לחברות הייטק רבות יש עובדים שנמצאים בחוץ לארץ, והתשלום של המשכורות במדינה אחרת מציב אתגרים פיננסיים שונים ובתוכם העברה של כספים לחו"ל, הפעלת חשבונות בנק בארץ זרה, המרה של מט"ח ועוד. בנוסף, עובדים רבים בחברות אלה מרוויחים משכורות גבוהות, מה שאומר שיש צורך בנזילות גבוהה בכדי לתפעל אותן כהלכה.

 

גיוס השקעות ומימון של חברת הזנק

יש מספר דרכים בהן חברות הזנק יכולות להשיג את הכסף הדרוש להן לשם תפעולן. הדרך המקובלת ביותר היא בעבודה עם משקיעים פרטיים או מוסדיים. בכדי לעשות זאת יש להגיע אל אותם משקיעים ולשכנע אותם שהכסף שהם השקיעו היום יחזור אליהם מחר עם ריבית דריבית. כמובן שהמקימים של החברה הם המבינים הגדולים בתחום המוצר, אבל בתחום הפיננסי נדרשת לעיתים עזרה. בנוסף לכך אפשר להשיג מימון באמצעות הלוואות מבנקים או מגורמים חוץ בנקאיים. היתרון של שיטה זאת היא שאין צורך להתחלק ברווחים במידה והחברה מצליחה, אבל יש צורך להחזיר את ההלוואה במידה והחברה נפלה, דבר שלא תמיד פשוט לעשות.

 

ליווי כלכלי לחברות הייטק – סיכום

תחום הייטק בישראל הוא תחום פורח ורווחי מאוד. בכדי שחברות הייטק יוכלו להמשיך להתנהל, יש צורך בגיוס כסף במיוחד במקרה של חברות הזנק חדשות. האפיק המקובל למציאת השקעות אלה הוא דרך משקיעים פרטיים או מוסדיים.

ליווי פיננסי לחברות הייטק

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו