למה נוצר מצב של החזרי מס?

תנו לנו להפתיע אתכם במספר עובדות על החזרי מס – יותר ממחצית מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזרי מס. רבים מהם כלל אינם מודעים לכך. ישנם מיליארדי שקלים ששוכבים בקופת המדינה בדמות החזרי מס, ומחכים שבעליהם יאספו אותם. נשמע לכם מעניין? אולי גם אתם זכאים להחזרי מס ועדיין לא מודעים לכך.

 

החזרי מס – איך זה קורה?

כל עובד בישראל נדרש לשלם מס הכנסה, בהתאם לגובה המשכורת שלו. כל שנה קלנדרית היא שנת מס, והחישוב של המס שיש לנכות ממשכורתו של כל עובד נקבע רק פעם בשנה.

על כן, במידה וגובה המשכורת של העובד השתנתה במהלך השנה – בין אם הסיבה היא העלאה במשכורת, מעבר תפקיד, הפסקת עבודה או כל סיבה אחרת, תהיה אי התאמה בין המס שהעובד משלם בפועל לבין המס שהוא אמור לשלם בהתאם לגובה המשכורת החדשה.

במקרים אלו של חוסר התאמה, תוכלו לקבל החזרי מס. תוכלו לקבל את ההחזר בסוף שנת המס, במידה ולאורך כל השנה שילמתם מיסים כחוק. יש לציין שההחזרים לא ניתנים באופן אוטומטי, ולכן עליכם להגיש בקשה מסודרת לרשויות המיסים, בליווי המסמכים הנדרשים (תלושי השכר שלכם מלפני ואחרי השינוי במשכורת וכל אסמכתא אחרת שתעיד על הזכאות שלכם להחזרי מס).

 

באילו נסיבות ייתכן ומגיע לכם החזרי מס?

יש הרבה נסיבות שבהן תוכלו לקבל החזרים אלו. להלן רשימה של חלק מהן:

 

סיבות משפחתיות

במקרים של לידה, גירושים, ידועים בציבור, בני זוג שמשלמים מזונות, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, הורים לילדים שנמצאים בחינוך מיוחד, הורים לילדים ככלל, ועוד.

 

סיבות כלכליות

במקרים של הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל, קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי, משקיעים בשוק ההון, פדיון של קופת גמל לפני המועד החוקי ועוד.

 

סיבות בריאותיות

במקרים של מחלה קשה, עיוורון או נכות, חולים בסרטן, קרוב משפחה סיעודי, נכי צה"ל ועוד.

 

סיבות תעסוקתיות

במקרים של חילופי עבודות, פיטורים, בעלי חברה משפחתית, עובדים בחו"ל, שינויים במשכורת, הפסקת עבודה, פיצויים, ועוד.

 

סיבות נוספות

במידה ואתם חיילים משוחררים, בסיום לימודים, משרתי מילואים, , בני גיל הזהב, עולים חדשים, סטודנטים, במידה ורכשתם רכב היברידי ועוד.

 

ניתן לראות שחלקים נרחבים מהאוכלוסייה עשויים להיות זכאים לקבל החזרי מס. אם אתם עונים על אחת או יותר מהקטגוריות שהוצגו לעיל, ואתם מעוניינים לבדוק את זכאותכם להחזרי מס – תוכלו לעשות זאת באתר האינטרנט "הגנה".

באתר תוכלו למלא מספר פרטים אישיים על מהלך חייכם ועל ההכנסות שלכם ושל בן או בת הזוג שלכם (אם יש כאלו), ולגלות תוך זמן קצת האם גם אתם זכאים להחזרים. זוהי פעולה פשוטה ומהירה, שלא תדרוש מכם דבר – וייתכן שתופתעו לגלות שגם אתם זכאים להחזר מס!

 

מחשבון על ערימת מטבעות

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו