איך לשמור על דירוג האשראי שלי

דירוג אשראי מגדיר את מאפייני ההתנהלות הכלכלית שלנו, ובהתאם לכך – את רמת הסיכון שלנו כלקוחות, עבור הגופים הפיננסיים השונים. החשיבות של דירוג האשראי בקבלת הלוואות ותנאים פיננסיים מיטביים, מעלה את הצורך לשמור על דירוג אשראי חיובי, אך כיצד עושים זאת בדיוק?

 

בדיקת דירוג אשראי

נתוני האשראי והפעולות הפיננסיות השונות שאנחנו מבצעים, מתועדים כולם במאגר נתונים רשמי של בנק ישראל, החשוף לכל גוף המעוניין לברר את דירוג האשראי של לקוחותיו (כמובן שלאחר קבלת אישורו של הלקוח).

לאחר שהלקוח פונה אל הבנקים או הגופים הפיננסיים השונים, הרי שהם יערכו בדיקת דירוג אשראי, אשר תסייע להם להבין מיהו הלקוח העומד בפניהם ומה רמת הסיכון הקיימת בבקשתו. כך, דירוג אשראי חיובי, המתאר התנהלות פיננסית טובה, יאפשר לכם לקבל תנאים משתלמים ונוחים במיוחד וכן להפך.

 

דירוג האשראי – כיצד הוא נקבע?

דיון האשראי מחושב על פי ציון מספרי ובאמצעות חברות דירוג שונות. כך לדוגמה, חברת BDI, אחת החברות הבולטות בתחום דירוג האשראי, מעניקה ציון הנע בין 300 לבין 850. דירוג האשראי נקבע על פי היסטוריית הפעולות הפיננסיות שלנו ומתייחסת לרוב ל – 3 השנים האחרונות.

 

האם ניתן לשפר את דירוג האשראי?

דירוג אשראי שלילי הוא מצב לא טוב מבחינה פיננסית, במיוחד אם אתם מעוניינים לקבל הלוואה או להגדיל את מסגרת האשראי שלכם. יחד עם זאת, ניתן יהיה לשפר את דירוג האשראי באמצעות התנהלות פיננסית תקינה והזרמת מידע חיובי לאורך זמן, כמו גם בעזרת ליווי מקצועי של חברה מנוסה – קרדיט קלין.

 

כך תשמרו על דירוג האשראי שלכם

במידה ודירוג האשראי שלכם חיובי ועל אחת כמה וכמה אם הצלחתם לשפר את דירוג האשראי שלכם ולהפוך אותו משלילי לחיובי, חשוב יהיה לשמור על דירוג האשראי החיובי לאורך זמן וזאת באמצעות הפעולות הבאות:

 

התנהלות שוטפת תקינה

הקפידו על מוסר תשלומים גבוה ועמידה בהתחייבויות השונות, אלמנטים המעידים על יכולת החזר מיטבית.

 

לא למשוך פיגורים

גם אם נקלעתם למשבר חד פעמי ולתקופה מסוימת של פיגורים, חשוב יהיה לסיים אותם בהקדם האפשרי ולא למשוך אותם זמן רב מידי.

התאמת מסגרת האשראי

התאימו את מסגרת האשראי לצרכים שלכם, באופן שיסייע לכם להימנע ממינוס בחשבון הבנק וכניסה לסחרור כלכלי.

 

בדיקת דירוג אשראי עצמאית

בכדי לבחון את התנהלותכם הפיננסית ומה סטאטוס דירוג האשראי שלכם, תוכלו להוציא באופן עצמאי דו"ח נתוני אשראי מבנק ישראל ולבדוק באילו פרמטרים עליכם להשתפר ואילו תוכלו לשמר.

 

לסיכום

דירוג האשראי הוא אחד הנתונים המשמעותיים שיסייעו לכם לקבל הלוואות ותנאים פיננסיים אופטימליים נוספים. דירוג האשראי מושפע מהיסטוריית הפעילות הפיננסית שלכם ובהתאם לכך, ניתן יהיה לשפר ולשמור על דירוג האשראי, באמצעות שמירה על התנהלות פיננסית תקינה, התאמת מסגרת אשראי לצרכים ומעקב עצמאי אחר דירוג האשראי שלכם.

קרדיט קלין

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו