מה הן נקודות זכות במשכנתא?

לא כולם מודעים לזכויותיהם במשכנתא. משרד הבינוי והשיכון מסבסד הלוואות משכנתא באמצעות מסלול זכאות. רק מי שיש חלו מספיק נקודות זכות זכאי לקבל את מסלול זכאות על חלק מהמשכנתא שלו. ספירת נקודות הזכות היא מורכבת אך בסופו של דבר, שווה להתאמץ עבורה. כדי להבין מדוע זה כך, אתם מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מה זה מסלול זכאות?

מסלול זכאות הוא מסלול משכנתא המוצע על ידי הבנקים ומסובסד על ידי משרד הבינוי והשיכון. את המסלול יכולים לקבל רק כאלו שיש להם 599 נקודות זכות. מי שהגיע לצבירה של פחות, לא יהיה זכאי למסלול זכאות.

מסלול זכאות הוא מסלול המציע ריבית משכנתא זולה יותר ב0.5% מריבית המשכנתא הממוצעת במשק. יחד עם זאת, ריבית זכאות מעניקה יציבות ללווה: משרד הבינוי והשיכון מעורב בהלוואה ובמקרה בו הלווה לא עומד בתנאי התשלום, הבנק חייב לקבל את אישורו כדי לממש את זכויותיו על הנכס וכך הפרוצדורה הופכת למורכבת בהרבה.

נקודה משמעותית נוספת המקנה יתרון למסלול זכאות הוא הפטור מעמלה בעת פירעון מוקדם של מסלול זה. תמיד תוכלו להיכנס לקבל עוד מידע על משכנתאות.

 

איך צוברים נקודות זכות?

צבירת הנקודות היא בהתאם לנתונים האישיים של הלווה. לאחר הגעה למספר הנקודות הרצוי, ניתן להגיש בבנק בקשה לקבלת תעודת זכאות המאפשרת שילוב מסלול זכאות במשכנתא. תוכלו להיכנס למחשבון הניקוד הממשלתי כדי להתעדכן ולדעת מה דובה הניקוד המדויק שאתם יכולים לקבל. יחד עם זאת, ניתן לחשב לבד את הנתונים:

  • כל שנת נישואין מזכה ב-50 נקודות
  • על שנת הנישואין הראשונה תקבלו 250 נקודות
  • ילד ראשון יזכה את הוריו ב350 נקודות
  • שלוש הילדים הבאים יזכו את הוריו ב-150 נקודות על כל ילד.
  • על שירות צבאי שנמשך 3 שנים תזוכו בעוד 360 נקודות
  • כל אח או אחות מזכים גם הם ב-50 נקודות.

 

מה צריך לשים לב כאשר לוקחים מסלול זכאות?

מסלול זכאות הוא מסלול המקנה ללווה משכנתא בעלת ריביות נמוכות יחסית. אבל כאן חשוב לזכור כי הלוואת משכנתא בנויה ממספר מסלולים. ואם מסלול אחד זול זה לא אומר ששאר המסלולים זולים גם הם.

וכאן נוצרת בעיה, פעמים רבות כאשר מסלול זכאות שולב במשכנתא, הבנקים היו מנצלים זאת ומפצים את עצמם ביתר מסלולי המשכנתא ומעלים את מחיר הריביות שלהם. כך יצא שהלווה לא הרוויח את הריבית הנמוכה וחבל.

כשאתם משלבים מסלול זכאות במשכנתא, חשוב שתכירו בגובה הריביות הממוצעות בשוק ובגובה הריביות שאתם יכולים לקבל. אין סיבה שתשלמו מחיר יקר רק בגלל שלא ידעתם לעמוד על שלכם.

במקרים כאלו חשוב להיעזר ביועצי משכנתא שיכולים לנהל את התהליך מתחילתו ועד סופו המוצלח. אף אחד לא רוצה לשלם מידי הרבה. אל תעשו זאת לעצמכם ופנו כבר בשלב מקדים לקבלת ייעוץ.

מידע על משכנתאות

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו