משכון נכסים כנגד משכנתא

לקיחת משכנתא יכולה להיות מורכבת והיא תלווה אתכם לאורך שנים רבות בחייכם. לכן, כדאי לעשות זאת בצורה מחושבת על מנת להימנע מחיובים עתידיים שלא תוכלו לעמוד בהם. כדאי שתדעו כי במידה ותרצו בכך, תוכלו למשכן נכסים כנגד המשכנתא וכי זה יכול להוות לעיתים פתרון מושלם.

 

למה חשוב לקבל ייעוץ ממומחים למשכנתאות?

ראשית, כאשר אנו ניגשים לדבר על משכנתא, כדאי לדעת כי ככל שתנאי המשכנתא שלנו יהיו טובים יותר כך נחסוך כסף רב יותר בעתיד וזה ישפיע לחיו בעל מצבנו הפיננסי. קבלת תנאי משכנתא טובים כרוכה בידע מקצועי במשכנתאות. לא לכולם קיים ידע זה ולכן מומלץ להיעזר ביועצי משכנתאות.

יועצי משכנתאות יוכלו ללוות אתכם לאורך כל התהליך ולהסביר על מסלולי המשכנתא השונים. המומחים יבדקו את מצבכם הפיננסי ויעזרו לכם בהתאם לבנות תוכנית למשכנתא. הם יעזרו לכם לקבל את האישורים הנדרשים וכן יסבירו על הערבויות השונות שיהיה עליכם להעביר לבנק.

בנוסף, יועצי משכנתאות יוכלו לסייע לכם בניהול המשא ומתן למול הבנק ובכך להשיג את העסקה המשתלמת ביותר עבורכם. אומנם יועצי משכנתאות עולה כסף, אך סכומים אלו זעומים לעומת כמות הכסף שתחסכו לטווח הרחוק ובכך יצא שרק תרוויחו. אל תתפשרו על הכסף שלכם, תוכלו לפנות ליועצי משכנתאות וללמוד עוד על משכנתא באתר – http://www.vider.co.il.

 

הון עצמי לקבלת משכנתא

משכון נכסים לקבלת משכנתא יהיה למטרות הון עצמי למשכנתא. על מנת לקבל משכנתא מהבנק יהיה עליכם להגיע עם הון עצמי ראשוני. בנק ישראל קבע אחוזים מינימליים לקבלת משכנתא המחולקים בצורה הבאה:

  • עבור דירה ראשונה נדרש הון עצמי מינימלי של 25% מערך הנכס.
  • עבור שיפור דיור (מכירה של דירה ורכישה של אחת אחרת) נדרש הון עצמי מינימלי של 30% מערך הנכס.
  • עבור רכישת דירה שנייה נוספת לאחת שבבעלותכם נדרש הון עצמי מינימלי של 50% מערך הנכס.

ללא ההון העצמי, לא תוכלו לקבל את המשכנתא שאתם צריכים מהבנק.

 

משכון נכסים כנגד משכנתא – הפתרון לחסרי הון עצמי

לא כולם יוכלו לחסוך את ההון העצמי הנדרש עד לרגע רכישת הדירה שלהם, אך אל תדאגו יש לכך פתרונות. הפתרון הנפוץ ביותר למי שאין לו הון עצמי כלל או הון עצמי מספק, הוא משכון נכסים כנגד המשכנתא. משמעות משכון הנכסים היא למעשה לקבל הלוואה מהבנק עבור נכס כלשהו שבבעלותכם, ובכך אתם מעבירים את הבעלות על הנכס או הנכסים לבנק.

במידה ואין ברשותכם נכס כזה, תוכלו למשכן את דירת הוריכם (בעדיפות לדירה שאינה ממושכנת). בכך תוכלו להשיג את ההון המינימלי הנדרש לצורך קבלת המשכנתא עבור הדירה שלכם. למרות שמשכון הנכסים הוא פתרון מידי לקבלת המשכנתא, יש לקחת בחשבון כי מדובר בלקיחת הלוואה נוספת על המשכנתא וכי הדבר עלול להעמיס בעתיד.

בית קטן ומפתחות

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו