מה ניתן לעשות לאחר נהיגה ללא רישיון בתוקף כדי להימנע מתביעה

כאשר פג תאריך חידוש רישיון הנהיגה, מחדשים אותו בזמן והכל תקין.

אך מה קורה כאשר לא מחדשים את הרישיון ונתפסים נוהגים ללא רישיון בתוקף? כיצד נמנעים מתביעה – על כך במאמר הבא.

 

מהו הדין על נהיגה ללא רישיון בתוקף?

בניגוד לנהיגה ללא רישיון נהיגה בכלל, נהיגה ללא רישיון בתוקף היא עבירה פחות חמורה אך עדיין נושאת בתוצאות ענישה. אם מדובר על נהיגה של עד חצי שנה ללא רישיון בתוקף העונש הוא 8 נקודות ו-250 ₪ קנס. אם מדובר על פקיעת תוקף מעל חצי שנה עד שנתיים הקנס יהיה 750 ₪ ו-8 נקודות. מעל לשנתיים הנהג יקבל זימון לבית הדין לתעבורה, יקבל 8 נקודות וייתכן שרישיונו ייפסל. במקרה של נהג חדש, אם נתפס ללא רישיון נהיגה בתוקף מעל לחצי שנה, הוא יוזמן ישירות לבית הדין. במקרים של זימון לבית המשפט ישנה משמעות לייצוג משפטי שבו יוסברו הסיבות לנסיעה ולאי חידוש רישיון הנהיגה. עורך דין תעבורה יערית אוליאל מעניקה ייעוץ וסיוע משפטי לנהגים בכל סוגי עבירות התנועה ובפרט בנושא זה.

 

מה ניתן לעשות כדי להימנע מתביעה?

הפנייה לעורך דין תעבורתי בזמן יכולה למנוע תביעה ולכן מומלץ שהוא יהיה נוכח בחקירה המשטרתית. ישנם אף מקרים בהם השוטרים אינם רושמים את העבירה או טועים בזהות הנהג ולכן לא תוגש כלל תביעה. גם אם לבסוף הנהג יקבל זימון לבית המשפט נוכחותו של עורך הדין היא משמעותית על מנת שהרישיון לא יפסל במיוחד כשזקוקים לו לצורך עבודה ולחופש התנועה.

 

מהו העונש הצפוי לנהג שלא חידש את רישיונו במשך שנים ארוכות?

בית הדין מתייחס לעבירה מסוג זה כמו עבירה של נהג שנוהג ללא רישיון נהיגה ולכן העונש הצפוי יכול להסתיים אף במאסר בפועל. כל זאת בהתאם לנסיבות הקשורות לאי חידוש הרישיון לאורך שנים. לנהגים כאלו גם אין בדרך כלל ביטוח ולכן מחמירים איתם יותר. לפיכך, חשוב שהנהג יגיע עם עורך הדין שיסייע בהקלת עונשו ויחלץ אותו מההשלכות הקשות. את חידוש הרישיון ניתן לעשות כיום בצורה מקוונת ולכן אין סיבה לא לחדש אותו. חשוב לדעת שמבוגרים מעל גיל 70 צריכים לחדש את רישיונם כל 5 שנים ולעבור בדיקות רפואיות ולאחר גיל 80 הם מחויבים לחדש אותו כל שנתיים.

 

כיצד עורך דין תעבורה יסייע לקטין ללא רישיון נהיגה?

עתידו של קטין הנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה יכול להיות עגום כיוון שמדובר בעבירה פלילית לכל דבר. הגוף הנותן את הדין הוא בית משפט לנוער ולכן חשוב לקבל ייצוג של עורך דין שבקיא בתחום התעבורה ובייצוג קטינים על מנת שבעתיד יהיה ניתן להוציא רישיון נהיגה ולמזער את הענישה. לסיכום, רק פנייה לעורך דין תעבורתי תימנע תביעה משפטית או גזר דין שישפיע על העתיד.

 

מאזניים

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו