סבסוד משכנתאות בפריפריה

המדינה תמיד עושה מה שביכולתה בכדי לקדם את מה שנדמה לה כחשוב ומצריך קידום. למשל, קידום ועידוד של נטילת משכנתאות באזורי הדרום, באזורי הפריפריה, באזורי הצפון ועוד. יחד עם זאת, המדינה גם מנסה להגביר ולעודד את נטילת המשכנתאות על ידי זוגות צעירים.

אם אתם לקראת לקיחת משכנתא, אתם צריכים להכיר את חוק סבסוד המשכנתאות בפריפריה. חוק סבסוד משכנתא בפריפריה מאפשר לכם להתקרב הרבה יותר לבית משלכם. מאחר שחלומו הנכסף של כל אדם הוא קורת גג משלו, יהיה חשוב לדעת לא להתנהל באופן פזיז. במילים אחרות, אל תקפצו על תמהיל המשכנתאות הראשון שמציעים לכם. בין אם אתם נוטלים את המשכנתא דרך בנק המשכנתאות או דרך גורם חוץ בנקאי, הקפידו לעשות זאת נכון.

 

ייעוץ משכנתאות וחוק סבסוד משכנתא – מה חשוב לדעת בנושא?

אם תשאלו את יועצי המשכנתאות הטובים בישראל בימינו, הם יגידו את אותו הדבר: ייעוץ משכנתא הוא חובה. כשאתם ניגשים לקבל ייעוץ משכנתאות, אתם יכולים לבדוק גם לגבי חוק סבסוד משכנתא. למשל, ידעתם שתושבים באזורי מגורים בעלי עדיפות לאומית זכאים להחזרים של 800 ₪? בואו נבין במה מדובר בדיוק.

כשאתם רוכשים דירה ואתם מתכננים לעשות זאת באזור עדיפות לאומית א', אתם תהיו זכאים לסבסוד מסוים. למעשה, אתם תהיו זכאים לקבלה של 800 ש"ח בצורה של החזר כספי מהמדינה. אלו יהוו את ההחזרים מהמדינה על תשלומי המשכנתא במשך השנים הקרובות (והרחוקות יותר).

 

אילו עוד הטבות מגיעות למסובסדי משכנתא?

מעבר לקבלה של סיוע בסכום של 800 ₪, ישנן גם אופציות סיוע מהמדינה באזורי מגורים נוספים (לא אזור עם עדיפות לאומית א'). אם אתם רוכשים דירה באזור עדיפות לאומית ב', אתם תהיו זכאים להחזר כספי בצורה של 475 ש"ח.

אם אתם מתכננים לרכוש את הדירה באזור עם עדיפות לאומית א', אתם תהיו זכאים גם למשכנתא נוספת בגובה של עד 140,000 ₪. יחד עם זאת, אתם תוכלו לקבל את המשכנתא הנוספת בתנאים מיוחדים הניתנים רק למסובסדים על ידי המדינה.

 

הטבות למתגוררים באזורים עם עדיפות לאומית ב'

אם ההתכווננות שלכם היא אל אזור המאופיין בעדיפות לאומית ב', ההלוואה הנוספת שתוכלו ליטול תהיה עד סכום של 90,000 ש"ח. בכדי שתוכלו להנות מההטבות האלו, תצטרכו למעשה לעבור תקופת מגורים ושל החזקת הנכס. על פי חוק, תצטרכו להתגורר ולהחזיק בנכס לפחות 5 שנים מלאות.

עוד חשוב לדעת, ההחזרים הכספיים בסבסוד המדינה מוענקים אך ורק לאנשים הרוכשים דירות בבנייה רוויה. בנייה רוויה היא בנייה של בנייני דירות. כמו כן, הזכאים היחידים שרוכשים דירות באזורי עדיפות הלאומית, זכאים להטבות נוספות. ההטבות הנוספות מגיעות בצורה של הפחתה על תשלומים חודשיים על הלוואות נוספות. ההפחתה תהיה בשווי של 50% מההחזרים על ההלוואה הנוספת.

פריפריה

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו