האם מגיע לך פיצוי עקב תאונת עבודה?

עברת תאונה בעת שהותך בעבודה? היית מעורב בתאונת דרכים בדרך למקום עבודתך או בדרכך הביתה ממקום זה? אילו תאונות מוגדרות כתאונות עבודה ואילו פיצויים מגיעים לך בעקבות מעורבות בתאונה כזאת?

 

תאונת עבודה

תאונות עבודה מוגדרות כתאונות אשר קורות במהלך עבודתו של אדם וגם בדרך הלוך ובדרך חזרה ממנה. רבים מקשרים תאונת עבודה לעבודה מסכנת כדוגמת נפילה מבניין בעת בנייתו או פגיעה ממכונה בעבודה המשלבת מכונות מסוכנות, אך בפועל המגוון רחב הרבה יותר. בכל מקרה שבו היית מעורב בתאונת עבודה מומלץ מיד לפנות לעורך דין תאונות עבודה כדי למצות את הזכויות והפיצויים שמגיעים לך מחברות הביטוח, ביטוח לאומי וגופים נוספים כולל כמובן מקום עבודתך.

על מנת שתאונה תוגדר כתאונת עבודה היא חייבת לכלול פגיעה באדם בהקשר לעבודתו, במהלך שהוא נמצא בעבודה או בדרכו אליה ובחזרה ממנה. כלומר גם תאונת דרכים המתרחשת לאדם בדרכו לעבודתו תיחשב תאונת עבודה ותעניק לאדם פיצויים והטבות בהתאם.

מקרים נוספים אשר יכולים להיחשב כתאונת עבודה אך באופן פלואידי יותר, הם מקרים רפואיים אשר ניתן להוכיח שהתרחשו בעקבות העבודה, לדוגמא התקף לב אשר נגרם מלחץ מסיבי בעבודה או תופעות רפואיות נוספות שניתן לקשרן למצב מסוים בעבודה.

 

אחוזי נכות ופיצויים

אדם אשר עובד בעבודה מבוטח על פי חוק בביטוח תאונות עבודה אשר מטרתו לפצות כספית את הנפגע מהתאונה במקרה שיידרש כך. תאונת עבודה אשר משאירה נזק קבוע מעניקה לאדם הנפגע בתאונה הטבות בביטוח לאומי ובגופים נוספים על ידי הגדרתו של האדם בביטוח לאומי, כאדם בעל אחוזי נכות. כגובה אחוז הנכות שקיבל הנפגע בתאונה בהתאם הפיצוי שמגיע לו והתדירות בה פיצוי זה מוענק לו.

סביר שאדם אשר היה מעורב בתאונה יאלץ להיעדר מעבודתו לאחר התאונה ולכן גם על זמנים אלה ניתן לקבל פיצויים כספיים. בעת היעדרות רגילה עקב מצב רפואי כגון מחלה באחריות מקום העבודה לשלם דמי מחלה לעובד. במקרה בו האדם חווה נזק רפואי אשר נגרם בעקבות תאונת עבודה, הפיצוי הכספי יגיע מביטוח לאומי עד למגבלת הימים המקסימלית ובהתאם לגובה התשלום שנקבע.

לאחר תאונת עבודה ביטוח לאומי דן בפרטי התאונה ומחליט באם להעניק אחוזי נכות וקצבת נכות לאדם הנפגע, אשר גוררים הטבות נוספות. תהליך זה ממושך ונחשב משפטי ולכן מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין אשר מומחה בתחום על מנת למצות את זכויותיך אל מול מקום עבודתך וביטוח לאומי.

תאונת עבודה מזכה את הנפגע בפיצוי כספי אשר יכול להגיע ממקום העבודה או לחילופין מביטוח לאומי. גובה הפיצוי ומשך הפיצוי הוא כתלות בגובה הנזק ובמשמעות העתידית על יכולתו של האדם להמשיך לעבוד בעבודה בה עבד כאשר נפצע ואף בעבודה אחרת.

 

מאזניים

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו