כמה עולה שכר טרחה של עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין הוא עורך דין המתמחה בענייני הנדל"ן, השכרת הדירה, רכישת קרקעות ועוד רבים – וכך למעשה רובנו נצטרך שירות כזה לפחות פעם בחיינו. התנהלות בעולם הנדל"ן ללא סיועו של עורך דין מקרקעין, היא בעייתית ועשויה לחשוף אתכם לטעויות, הלנות מס, ובעיקר הרבה כאב ראש ולחצים מיותרים. השאלה האם להיעזר בעורך דין מקרקעין, נובעת רבות מהחשש שמדובר בשירות יקר – בדיוק כדי להבין את הנושא ולהוריד אותו לקרקע, לפניכם הכל על כמה עולה שכר טרחה של עורך דין מקרקעין.

 

מה החשיבות בליווי של עורך דין מקרקעין?

ליווי של עורך דין מקרקעין בעסקאות שונות בעולם הנדל"ן, הוא חשוב וקריטי ועשוי למעשה להטות את העסקה כולה לכאן או לכאן. עו"ד מקרקעין מומלץ יוכל להעניק לכם את כל המידע והתשתית הנדרשת לביצוע העסקאות כראוי, או במידה ותשכרו אותו לליווי העסקה כולה יוכל לנהל את ענייני הנדל"ן עבורכם, באופן המקצועי ביותר הנובע מניסיונו והשכלתו בתחום. ללא עורך דין מקרקעין מומלץ, אתם עשויים לחשוף עצמכם לטעויות, מידע חסר, והרבה כאב ראש ובירוקרטיה מסועפת שאינכם בקיאים בה אם אינכם מגיעים מהתחום.

 

מה השכר טרחה של עורך דין מקרקעין בתחומים השונים בהם עוסק?

שכר הטרחה ש לעורך דין מקרקעין, משתנה משמעותית ומחושב שונה כאשר בוחנים את סוג העבודה והתחום בו נעשית. כך למשל השכר עבור מכירת דירה יהיה אמנם באחוזים קבועים משווי הדירה שנמכרה, אך שכר של ייעוץ משפטי או רישום בית משותף יהיה מתומחר במאות שקלים ובלי קשר לערך הנכסים. לפניכם קצת על שכרי הטרחה השונים של עורך דין מקרקעין:

שכר טרחה עבור מכירה וקנייה של דירה או קרקע, מתומחר לרוב בכ- 0.5 – 1 אחוזים משווי הדירה והקרקע שנמכרים ומהמחיר שנסגר בין הצדדים בעסקה. כל עורך דין מקרקעין ייקח תמחור מעט שונה בתוך הטווח הזה וחלקם גם יבקשו יותר – ולכן חשוב להיות מודעים לממוצע בשוק, ולהתמיד בו.

שכר טרחה עבור רישום בית משותף – עבור לקוחות המעוניינים לרשום את הנכס כבית משותף בפנקס הבתים המשותפים במדינה, שכר הטרחה יהיה כ- 550 ₪ ומעלה, בהתאם לבקשת עורך הדין.

שכר טרחה עבור פגישת ייעוץ משפטי – פגישה של ייעוץ משפטי, היא נפוצה ולרוב לפני שנתחיל בהליך משפטי מסוים נרצה קודם כל להשיג את כל המידע לגביו ולהתחיל להבין את העולם המשפטי והתחום בו אנחנו מעוניינים לפעול. פגישה של ייעוץ משפטי מתומחרת החל מ- 500 ₪ לפגישה, ותלויה בכמות הזמן, והתוכן שלה. כך למשל אם מדובר גם בבדיקה של מסמכים וייעוץ אישי יותר, המחיר יעלה ואף יוכפל.

שכר טרחה לעריכת חוזה שכירות – עבור בעלי דירה המעוניינים שעורך דין מומלץ יערוך עבורם ויכין את חוזה השכירות לבקשתם, שכר הטרחה יהיה לרוב מחצית מדמי שכר הדירה החודשי.

עו'ד מקרקעין

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו