איך כותבים הסכם ממון הוגן?

כשזוג מתחתן, הוא לרוב לא נוטה לחשוב יותר מדי על העתיד הרחוק או על אירועים בלתי צפויים. התדרדרות ביחסים בין זוגות נשואים רבים, בין אם בשלב מוקדם או מאוחר יותר של החיים המשותפים, עלולה להוביל להליך גירושין. דווקא בגלל האפשרות הזאת, חשוב לשקול את האפשרות לחתום על הסכם ממון. כך תכתבו אותו בצורה הוגנת. 

 

הסכמי ממון

זוג צעיר מתחתן, והוא לרוב לא חושב על אירועים בלתי צפויים שעשויים להתרחש בעתיד. גם הידרדרות ביחסים בין בני הזוג עשויה להתרחש, ובמקרים רבים בישראל היא מובילה לגירושים. זוג שמתגרש יכול למצוא את עצמו במגוון סיטואציות מורכבות – עם או בלי ילדים, עם הכנסות דומות או עם פערי שכר גבוהים, עם תמיכה מהמשפחה או בלי.

בכל אופן, הסכם הממון מעגן מבעוד מועד את חלוקת ההון והרכוש בין זוג, במידה והזוג מחליט להתגרש, כדי להימנע מסיבוכים משפטיים, ריבים ומחלוקות בעתיד. תוכלו לשמוע עוד על הסכם זה מפי עורך דין הסכם ממון.

עורך דין הסכם ממון

מה החשיבות של הסכם ממון הוגן?

אם כבר חותמים על הסכם ממון, אז חשוב שיהיה הוגן. כדי למנוע באמת סיבוכים משפטיים וריבים עתידיים, וכדי לשמור על יחסים טובים (מה שחשוב במיוחד בעיקר בזוג גרוש עם ילדים), חשוב שהסכם הממון לא יציב את אחד מהצדדים בעמדה טובה יותר באופן משמעותי לעומת הצד השני, ושהאינטרס של הצאצאים המשותפים יבוא לידי ביטוי בהסכם.

 

השלב הראשון – לפנות אל עורך דין

הסכם ממון עשוי להישמע כמו דבר פשוט למי שאין הון של הרים וגבהות, אך לא כך הדבר. מדובר על חלוקה של רכוש והון עד הרמה הקטנה ביותר, והוא עשוי להיות מסובך גם למי שנמצאים במעמד הביניים ומתחת לכך. כדי שהסכם יהיה גם הוגן וגם נכון מבחינה משפטית, חשוב לפנות קודם כל אל עורך דין שמתמחה בעריכת הסכמי ממון.

עורך דין הסכם ממון

הסכם ממון הוגן – מה זה אומר עבור כל אחד מהצדדים?

עבור כל אחד מהצדדים, הסכם ממון הוגן אומר שקודם כל הגירושין לא יפגעו בצורה משמעותית ברמת החיים שלו. למשל, הסכם ממון שיותיר את הצד שמשתכר פחות ללא כל, הוא לא הוגן.

 

מתי לא לחתום על הסכם ממון?

גם הסכם ממון שעל פניו נראה הוגן, ונחתם בסיוע עורך דין, עשוי להיות לא הוגן. זה קורה כאשר ההסכם נחתם במועדים או בתקופות לא סבירות. למשל, ללחוץ על כלה צעירה בסמוך לחתונתה לחתום על הסכם ממון עשוי ליצור בעתיד חוסר הוגנות. לכן, מומלץ שלא לחתום על הסכם ממון תחת לחץ וללא וודאות.

 

הבנת כלל האינטרסים

בסופו של דבר, הסכם ממון מורכב מאינטרסים – אינטרסים אישיים ואינטרסים משותפים. הבנה של האינטרסים הללו וגילום שלהם בצורה הטובה ביותר על גבי הכתוב, היא זו שתוביל להסכם ממון הוגן כלפי שני הצדדים.

עורך דין הסכם ממון

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו