נדל"ן בישראל – האם לקנות? או לשכור?

בארץ בניגוד למדינות אחרות בעולם, מאד מקובל לקנות דירה. ישראלים אוהבים לגור בבית שהוא שלהם. אם תשאלו חלק מהאנשים הם יגידו לכם שהם רוצים להרגיש שבסופו של דבר יש להם נכס ביד שאותו גם יוכלו להוריש בבוא העת לילדים.

בטח יצא גם לכם לשאול את עצמכם הרבה פעמים את השאלה – מה עדיף לשכור בית או לקנות? אולי עדיף לשלם משכנתא במקום שכירות? פעמים רבות אנחנו עונים על השאלה הזו מתוך מקום רגשי – אנחנו פשוט רוצים לגור בבית משלנו. אבל מדובר באחת ההחלטות הכלכליות הגדולות של החיים שלנו ולכן חשוב לגשת לנושא בצורה חכמה וללמוד אותו לעומק. חשוב שנוכל בסופו של דבר לקבל החלטה ממקום מקצועי, מלומד ומלא ידע.

אז איך ניגשים להחלטה החשובה הזו?

ננסה לענות על השאלה באופן גורף וכללי אבל כמובן שכל מקרה לגופו! החלטה כזו תלויה בהרבה גורמים בין היתר: האם ערך הדירה יעלה? מה התזרים החודשי שלכם? ועוד.

נסייג שמומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים ומבריקים כדי לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורכם.

אספנו לכם כמה דגשים חשובים שיעזרו לכם להתחיל את התהליך

 

לשכור או לקנות בית – דגשים חשובים

חישובים!

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא המספרים. נתונים כגון: תזרים חודשי, הון התחלתי ויכולת החזר המשכנתא הם מאד משמעותיים כדי להבין אם זה יהיה צעד נכון עבורכם לרכוש דירה.

נתונים נוספים הקשורים לנכס עצמו כגון – הסיכוי שערך הנכס יעלה, הסיכון שתקחו ועוד, הם מאד חשובים לצורך לקיחת ההחלטה. ויש עוד הרבה. לימדו את כל הנתונים היטב. אם יש לכם יכולת החזרה טובה והעסקה משתלמת וקיים סיכוי סביר שערך הנכס יעלה – אז יש סיכוי טוב שעדיף לכם לקנות.

לגור עולה כסף

הפשט של העניין הוא כזה – אתם בכל מקרה משלמים כסף על מגורים, לכן במידה ותדעו למצוא עסקה נכונה יכול להיות שעדיף לשלם משכנתא ולא שכר דירה.

גם לקנות וגם לשכור

במצבים מסוימים ההמלצה תהיה לקנות דירה להשקעה, אך לגור בדירה שכורה. לדבר זה יש הרבה יתרונות שיכולים לעזור לכם למנף את הכסף שלכם. חשוב מאד לקחת ליווי של אנשים מקצוע מעולים. חברת ישראטופ השקעות בע"מ >>> היא מהחברת המנוסות והמקצועיות ביותר בתחום. הנדל״ן בארץ בכל השנים האחרונות רק עלה, כך שאפשר להסתכל על קניית דירה כהשקעה חכמה.

עלויות נלוות

כשאנחנו ניגשים לקחת את ההחלטה הזו חשוב מאד שנבין כל העלויות הכוללות של כל צעד. לדירה לקנייה תמיד תהיינה עלויות נוספות כגון שיפוצים, תיקונים ועוד. בנוסף צריך לקחת בחשבון עלויות של מסים כגון מס רכישה או מס שבח כדי להבין האם העסקה אכן משתלמת.

 

משכנתא

נכון, משכנתא זה כביכול צעד שמרגישים שהוא לכל החיים, אבל חשוב לזכור שאם תרצו למכור את הדירה ולהשתחרר מהמשכנתא תוכלו לעשות זאת. אם תשקיעו במקום מבוקש, לא תהיה בעיה למכור את הדירה, ואולי הדירה אף תעשה רווח.

לא משנה מה אתם מחליטים, וודאו שאתם לומדים את הנושא לעומק. בארץ הרבה אנשים בוחרים לקנות וזה לא נעשה רק ממקום רגשי אז חקרו את הנושא וקבלו החלטה מקצועית וטובה.

אז איך ניגשים להחלטה החשובה הזו

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו