מה נחשב הטרדה מינית במקום העבודה?

החוק למניעת הטרדה מינית מתייחס גם להתרחשויות במקום העבודה. החוק לוקח בחשבון יחסי מרות ומצב של התנכלות עקב הגשת תלונה או תביעה. הטרדה מינית במקום העבודה נחשבת לעבירה פלילית ולעוולה אזרחית עליה ניתן לדרוש פיצוי. עורך דין הטרדה מינית ידע לייעץ ללקוחותיו כיצד לפעול

זה מתחיל במחמאות על החולצה או על איכות העבודה, ממשיך ביחס מתעניין וחם, באיזשהו שלב מתחיל המגע הפיזי, נגיעה בכתף, ליטוף בגב. על פניו, התנהגות מתחשבת ואכפתית – הלוואי על כולנו. אבל בהמשך השיחות גולשות לאישיות עם התייחסות לסוגיות מיניות.

ופתאום הוא או היא עומדים קרוב מדי ואז הוא מתחיל להתקשר לאחר שעות העבודה והוא מצפה שתעבדו ביחד, עד השעות הקטנות של הלילה. פתאום זה מרגיש פחות אכפתי ויותר אובססיבי. הנשיקה שלו הייתה קרובה מדיי לשפתיים. כבר קשה להירדם בלילה ואין חשק להגיע לעבוד. איך אני יודע/ת שזאת הטרדה מינית? אחת הדרכים היא באמצעות האתר הזה https://www.dw-law.co.il שיפרט את ההגדרה החוקית.

 

מהי הטרדה מינית?

החוק למניעת הטרדה מינית מפרט 5 התנהגויות הנחשבות להטרדה מינית: 1. סחיטה ואיומים (על פי סעיף 428 לחוק העונשין), כאשר הדרישה היא לאקט בעל אופי מיני. 2. מעשים מגונים כהגדרתם בסעיפים 348 ו-349 לחוק העונשין. 3. הצעות בעלות אופי מיני החוזרות על עצמן, למרות שהמוטרד הראה למטריד כי אינו מעוניין.

4. התייחסויות חוזרות המתמקדות במיניותו של אדם, שהראה למטריד כי אינו מעוניין בהתייחסויות האלה. 5. ביזוי או השפלת אדם ביחס למינו או למיניותו, כולל נטייתו המינית. סעיף זה מתייחס גם (עם הסתייגויות מסוימות) לפרסום תצלום של אדם תוך התמקדות למיניותו באופן משפיל או מבזה. התנהגויות אלה מתייחסות גם למקום העבודה ויחשבו להטרדה מינית.

 

יחסי מרות

מקום עבודה הוא לרוב ארגון היררכי, עם שרשרת ניהול ברורה הכוללת יחסי מרות, קרי, כאשר לאדם או אנשים מסוימים, מתוקף המבנה הארגוני, יש שליטה והשפעה על אחרים. לכשעצמם יחסי מרות הם חוקיים ויש להם היגיון ניהולי. הבעיה נוצרת כאשר יש ניצול לרעה של יחסי המרות לצורך הטרדה מינית. על פי החוק למניעת הטרדה מינית, אם עובד הוטרד מינית תוך ניצול יחסי מרות, המעשה יחשב להטרדה מינית גם בלי שהמוטרד אותת כי אינו מעוניין.

 

התנכלות

מצב זה מתייחס למצב של פגיעה כלשהי עקב הטרדה מינית או בעקבות הגשת תלונה או תביעה על הטרדה מינית. מצבים שכאלה עלולים להתרחש במקום העבודה אם, לדוגמה, המוטרד/ת דחה או דחתה את המטריד/ה והוא/היא מחליט/ה לפגוע בקורבן על ידי התנכלות היכולה לבוא לידי ביטוי במניעת קידום, פגיעה בתנאי העבודה במגוון דרכים, ואף פיטורים.

ההתנכלות יכולה להיחשב גם למצב בו פוגעים בעדים מטעם המתלונן או כל אחד או אחת התומכים בקורבן. התנכלות נחשבת לעבירה פלילית עם עונש מקסימלי של 3 שנים. במצבים שכאלה ואחרים מומלץ לפנות לעורך דין הטרדות מיניות לצורך התייעצות והגשת תביעה

הטרדה מינית

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו