הזדמנויות מטורפות להשקעה שאולי פספסתם

מצב שוק הנדל"ן בארץ הוביל בשנים האחרונות הרבה מהמשקיעים הישראלים לחפש השקעות נדל"ן משתלמות יותר בחו"ל. ישראלים רבים מעדיפים לא להשקיע בנדל"ן ישראלי לאור הקיפאון בשוק בגלל מחירי הדירות היקרים והתשואה הנמוכה. בנוסף, אפיקי השקעה אחרים כמו אגרות חוב וסחר במניות טומנים בחובן סיכונים רבים שהרבה משקיעים מעדיפים שלא לקחת. לכן, היום יש ביקוש מאוד גבוה להשקעות נדל"ן החו"ל.

 

מדוע כדאי להשקיע בנדל"ן בחו"ל?

הביקוש הגבוה לנדל"ן בחו"ל גרם להצפה של השוק. ישראלים מגלים יותר ויותר עניין בהשקעות נדל"ן בחו"ל לאור המחירים הנמוכים בהרבה מאלו בארץ, ומתוך הבנה שהתשואה הפוטנציאלית היא הרבה יותר גבוהה. הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת היום לכל אדם פרטי בעל הון ראשוני מספיק להשקיע בנדל"ן בחו"ל מבלי צורך כלל להזיז את עצמו.

יש הרבה מקומות בעולם שהשקעה בנדל"ן בהם מאוד משתלמת מכמה סיבות: המחיר של הנדל"ן באותן מדינות, התשואה בהן, סוגי ההשקעות המגוונים ולרוב גם יתרונות מיסוי משתלמים. אך יש צורך לחפש את אותן הזדמנויות להשקעה.

 

באיזה מדינות כדאי להשקיע?

הרבה מהמדינות בהן ישראלים משקיעים בחו"ל ידועות כבר שנים באטרקטיביות מחירי הנדל"ן שלהן ובהשקעות המשתלמות שהן מציעות. בראשון נמצאת כמובן, ארצות הברית ובנוסף לה מדינות מזרח אירופה. מדינות אלו מציעות למשקיעים מחירים נמוכים משמעותית מאלו בישראל על נכסים דומים.

בשנים האחרונות מדינות נוספות באירופה החלו להיכנס לרשימת המדינות שכדאי להשקיע בהן בנדל"ן. לדוגמה, גרמניה.

גרמניה היא נחשבת לאחת המדינות הכלכליות החזקות ביותר בעולם ולכן היא מושכת אליה משקיעים רבים. השקעות נדל"ן בגרמניה הפכו ליותר ויותר פופולריות בקרב המשקיעים הישראלים בפרט ובקרב משקיעים מכל העולם בכלל.

להשקעות נדל"ן בגרמניה יתרונות רבים. העוצמה הכלכלית מבטיחה למשקיעים יציבות כלכלית מסוימת. השוק מאוד תחרותי ומגוון ומושך אליו גופי השקעה רבים ומגוונים.

 

איך נדע איפה להשקיע?

חשוב לזכור שבהרבה מדינות השוק התחרותי והדינמי של הנדל"ן גורם לכך שקשה לנו לחזות מראש אם משתלם לנו להשקיע באותה מדינה. גם בתך המדינה עצמה השוק משתנה בין עיר לעיר, כמו בישראל. לדוגמה, בגרמניה השנים האחרונות ניתן לראות עלייה במחירי הדירות בערים הגדולות, אמנם איטית, אך עדיין יכולה להרתיע משקיעים. אולם אלו שמתעדכנים במגמות שוק הנדל"ן עדיין יוכללו למצוא הזדמנויות משתלמות להשקעה בערים סמוכות שחוות צמיחה בשוק הנדל"ן.

לכל מדינה יש בירוקרטיה שונה לקנייה והשקעה בנדל"ן, ובכל מדינה שוק הנדל"ן הוא בעל מאפיינם שונים. יש מדינות בהן ההשקעות יהיו יותר בטוחות אך יניבו תשואה יותר נמוכה ויש מדינות בהן ההשקעות דורשות לקחת סיכון מסוים במטרה לכוון לתשואה גבוהה. הבחירה שלכם היכן להשקיע צריכה להתבסס על אסטרטגיית ההשקעה שלכם- השקעה לטווח ארוך או קצר, ההון הראשוני אותו אתם מוכנים להשקיע וכו'.

אשת נדלן

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו