מה היתרונות של תיקון 190 לחוק

למי שלא מגיע מהעולמות הפיננסיים, מושגים רבים יכולים להיות מבלבלים ולא מובנים.

רבים מאיתנו נמנעים מלקרוא, לחקור ולהבין לעומק את הזכויות שלנו רק בגלל שהמושגים לא מוכרים לנו ומקשים עלינו את

הלמידה.

אם אתם לקראת גיל פרישה או מעוניינים ללמוד את הנושא, בוודאי שמעתם על תיקון 190.

אם אתם רוצים להבין מה אומר החוק ומה היתרונות שלו, הגעתם למקום הנכון.

 

תיקון או תקנה

תיקון 190, המוכר גם בשם תקנה 190, נכנס לתוקף בשנת 2012. התיקון מאפשר לאנשים בני 60 ומעלה להפקיד סכום לקופת גמל ולקבל הטבות שונות כמו נזילות הכספים המופקדים, מס מופחת על הרווחים ומשיכת כספים קלה ונוחה. לתיקון יש מספר יתרונות גדולים ומשמעותיים עליהם נפרט.

 

הטבות מס

בזכות התקנה תהנו מהטבות מס על מכירת אגרות חוב ומכירה של ניירות ערך, שבכל קופת חיסכון אחרת הייתם נדרשים לשלם, מה שיגדיל את הרווח שלכם מהקופה. הטבה נוספת היא במעברי מסלולי השקעה, גם בהם לא תצטרכו לשלם מס. ולבסוף, ההטבה המשמעותית ביותר היא בעת משיכת הכספים – במקום 25% הנהוגים בכל אפיקי ההשקעה, בקומת הגמל גובה המס הוא 15% בלבד ואם תבחרו להוציא את הכספים כקצבה, לא תצטרכו לשלם מס כלל.

 

דמי ניהול נמוכים

דמי הניהול בקופת הגמל יהיו נמוכים משמעותית בדמי הניהול שבדרך כלל נהוג לקחת באפיקי השקעה מה שגם תורם להגדלת התשואה מכיוון שהכסף יתווסף לקופה שלכם.

 

מעבר בין דורי

מכיוון שהתקנה מיועדת לבני הגיל השלישי, היא גם מאפשרת למנות מוטבים ותכנון עזבון. במידה ובעל הקופה נפטר לפני גיל 75 גם המוטבים יוכלו לקבל את ההטבות ולמשוך את הכסף עם פטור מס מלא. במידה ובעל הקופה נפטר לאחר גיל 75 יוכלו המוטבים למשוך את הכסף עם הטבת מס ולשלם 15% או למשוך את הקופה כקצבה ולהיות פטורים ממס כמו שהסברנו בסעיף הקודם.

 

שקיפות

בכל חודש, אתר האוצר מפרסם באתר שלו ובתקשורת השוואה בין התשואות של כל קופות הגמל על מנת שתוכלו להיות שאתם אכן נמצאים בקופת הגמל עם התשואות הגבוהות ביותר וכך כמובן, גם מרוויחים יותר.

 

משיכה מיידית

התקנה מאפשרת לכם למשוך באופן מיידי את כספי הקופה במשיכה אחת עם הטבות מס או כקצבה ללא מס בכלל.

 

קבלת הלוואה

הטבה נוספת שמתאפשרת, היא קבלת הלוואה לכל מטרה כנגד הכספים הנמצאים בתוך הקופה. בנוסף לכך, ההלוואה מתבצעת עם הטבות בתנאי ההחזרים.

 

אז למי זה מתאים?

כמו שראיתם, תקנה 190 מציעה לאזרחי הגיל השלישי הטבות מעולות בקופות הגמל השונות. מי שנמצא מעל גיל 60 ומחפש היכן להשקיע את הכסף שלו בצורה חכמה, התקנה הזו מאפשרת לו לעשות זאת ובגדול יחד עם כל ההטבות והיתרונות שציינו לעיל.

שעון ומטבעות

 

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו