איך תובעים בחו"ל?

אם נפצעתם בעת הטיול או החופשה שלכם בחו"ל, ואין לכם ביטוח טיולים שמוצע על ידי חברות ביטוח רבות בארץ – יהיה עליכם להגיש תביעה בחוץ לארץ בכדי לקבל פיצויים בגין הנזק שנגרם לכם. הגשה של תביעה כזאת יכולה להיות לא פשוטה כלל ועיקר. בכתבה נפרט כיצד ניתן להגיש תביעת נזיקין בחו"ל ומה הם הצעדים הדרושים לשם כך. 

 

הגשת תביעה במדינה זרה, איך מתחילים?

בכדי להגיש תביעה במדינה זרה, יש צורך לברר בשלב הראשון, האם בכלל הגיוני להגיש תביעה זאת. חשוב להבין כי לכל מדינה יש את מערכת החוק והמשפט שלה. מקרים שנחשבים כראויים לתביעה בישראל, לא תמיד יהיו כאלה במדינה אחרת. לכן, חשוב לברר האם התאונה או הפציעה שהתרחשה, באמת מזכה את הנפגע בפיצויים לפי החוק המקומי.

לאחר שביררתם נושא זה, יש לעבור לשלב השני – מציאת עורך דין מקומי, שיוכל להגיש בשמכם את התביעה. מציאת עורך דין שכזה אינה פשוטה, במיוחד במקומות שלא דוברים בהם אנגלית כשפה רשמית.

 

מהמורות בניהול הליך משפטי בחו"ל

לאחר ששכרתם עורך דין מקומי, ניתן להתחיל בניהול ההליך המשפטי. גם בשלב זה יכולות לצוץ בעיות שונות. במקרים מסוימים יהיה צורך להגיע אל המדינה מספר פעמים בכדי להופיע בבית המשפט. דבר זה עלול לגרום לטרחה רבה ולעלות כסף רב. בנוסף לכך, ההליכים בחלק מהמדינות מתנהלים בשפה המקומית בלבד, דבר שמצריך השגת שירותי תרגום. גם שירותים אלה לרוב עולים כסף, וגורמים לסיבוך של ההליך המשפטי כולו.

 

השיטה לעקוף את כל הטרחה והשלבים השונים

ישנה שיטה שתעזור לכם להימנע מכל השלבים והטרחה שכרוכים בהגשת תביעת נזיקין במדינה אחרת. u-claimit היא חברה שמתמחה בהגשת תביעות נזיקין מטעם ישראלים במדינות שונות ברחבי העולם. בחברה עובדים עורכי דין שיש להם הסמכה לעסוק בעריכת דין במערכות משפט שונות ברחבי העולם. החברה מאפשרת לישראלים להגיש תביעה בחו"ל בלי לדבר אנגלית בכלל, מכיוון שההליך כולו נעשה בעברית.

 

ניהול נכון של הגשת תביעה במדינה זרה

אם אין לכם הבנה משפטית מיוחדת במערכת המשפט, בה תרצו לתבוע תביעת נזיקין על פציעה או תאונה שארעה לכם כשהייתם בה בחופשה או בטיול – כדאי שתעזרו בשירותיה של חברה ייעודית לכך. הסיבה לכך היא שהקושי בהגשת תביעה במדינה זרה והקשיים הצפויים בניהול ההליך מול בית משפט זר, יוצרים מצב בו לא משתלם בדרך כלל לנסות לנהל את ההליכים הללו בצורה עצמאית.

 

איך מתנהלים כשיש צורך להגיש תביעה בחו"ל – סיכום

הגשת תביעת נזיקין במדינה אחרת היא תהליך מורכב, שיש לו שלבים רבים, ופעמים רבות הוא עלול להסתיים בכישלון. פערי השפה, התרבות והמרחק הרב, הם קשיים שקשה מאוד להתגבר עליהם. לכן, שימוש בשירותיה של חברה ייעודית, יכול לעזור לכם לקבל את הפיצויים המגיעים לכם.

להגיש תביעה לחו"ל

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו