למה היום עושים ביטוח מבנה משותף

המודעות לחשיבות ביטוח בית משותף עולה עם השנים. זה לא שבעבר לא היה צורך בביטוח כזה, אבל היום אנשים מגלים שהם יכולים לחסוך מעצמם הוצאות כבדות בתשלום פרמיה חודשית סמלית לביטוח בית משותף ולכן, מרבית האנשים מעדיפים לרכוש ביטוח כזה. כאן ריכזנו מידע על הביטוח המדובר, מה הוא כולל ומה חשוב לדעת עליו. אז בואו נתחיל.

 

מה הסיכון בבניין משותף?

תחזוקה של בניין עולה כסף. כל דייר אמור לשלם סכום חודשי עבור תחזוקת הבניין הכוללת ניקיון, גינון ואולי אפילו תיקונים קלים למניעת בלאי מוקדם. אך כמו כל דבר בחיים, דברים עלולים להשתבש. ושריפות או נזקים אחרים עלולים להתרחש במבנה המשותף. נניח ושריפה פרצה בבניין, מי אמור לשאת בעלויות התיקון הגבוהות? כל דייר יהיה עסוק בהוצאות על הבית שלו שנשרף, מי יוכל לשאת בעלויות תיקון ושיפוץ לובי הבניין? מה עושים במקרה כזה? רוכשים ביטוח מבנה משותף. הביטוח מכסה את העלויות הנגרמות מאסונות מסוימים.

בבניין משותף יש חללים שלא שייכים לאף אחד בגלל שהם שייכים לכולם. כך כל הדיירים אחראיים על מה שקורה בשטחים אלו. אם מישהו נפגע בשטחים המשותפים הללו, הוא יכול לתבוע את דיירי הבית… וזה עלול לעלות להם מחיר יקר מידי. בכדי להימנע מכך יש את ביטוח צד ג' המכסה עלויות אלו. אף אחד לא רוצה לקבל דרישה לתשלום בה הוא לא יכול לעמוד כמו שהוא לא רוצה למצוא את עצמו נתבע משפטית ונדרש לשלם פיצויים… הסיכונים ברורים.

תחזוקת בניין

מה ביטוח בית משותף כולל?

ביטוח זה יכלול 3 ביטוחים עיקריים. חשוב לציין כי בחירת הביטוחים היא על פי שיקול דעתו של וועד הבית והעניינים יכולים להשתנות מביטוח לביטוח בהתאם לצורך הקיים. כאן ריכזנו את הביטוחים העיקריים הנפוצים.

ביטוח מבנה – כיסוי ביטוחי למבנה המשותף. אם המבנה ניזוק ממפגעים כמו נזקי מים, אש, רעידת אדמה או כל אסון טבע מוכר אחר, חברת הביטוח תממן את עלות התיקונים הנדרשים. לקבלת מידע נוסף תוכלו להיכנס לקרוא על הדברים החשובים באמת על ביטוח בניין משותף.

ביטוח צד ג' – מכסה עלויות תביעות ופגיעות שהתרחשו לגורם שלישי מהמבנה המשותף. זה יכול להיות שריפה שפרצה בבניין וגרמה לשריפת דירה בבניין. דייר הבניין יקבל מימון מחברת הביטוח לשיפוץ הדירה.

ביטוח מעבידים – על פי חוק, דיירי הבניין נחשבים למעסיקים של עובד הניקיון, הגנן וכו'. בהתאם לזאת הם צריכים להיות מבוטחים על פי חוק.

 

הגנה מפני תביעת שיבוב

חשוב להכיר את האפשרות לרכוש הגנה מתביעות שיבוב. מדובר בתביעה אותה חברת הביטוח מקבלת, היא משלמת את הפיצויים הנדרשים לנפגע, אל מיד פותחת בחקירה למציאת האשם וכך, לאחר מציאת האשם, היא תובעת אותו לתשלום התביעה ששולמה. וחבל.

לבטח בניין משותף

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו