מהו ביטוח בניין משותף והאם ועד הבית אחראי עליו

ביטוח ועד בית הוא ביטוח אחד, וביטוח בניין משותף הוא ביטוח אחר. מרבית הביטוחים הנרכשים על ידי ועד בית כוללים גם כיסוי ביטוחי למבנה המשותף וגם כיסוי ביטוחי לחברי ועד הבית. כך או כך, היום החלטנו להרחיב בנושא. מה כולל הביטוח המשותף ומי באמת אחראי עליו לאמיתו של דבר. אז בואו נתחיל.

 

מה כולל ביטוח בניין משותף?

ביטוח בניין משותף הוא ביטוח הכולל מגוון כיסויים ביטוחיים בהתאם לרצון וועד הבית. זה יכול להיות ביטוח מבנה, ביטוח מעבידים וכמובן, ביטוח ועד בית. לא פלא כי רבים טוענים כי ביטוח בניין משותף לועד הבית הוא לוועד הבית בלבד. כאן נרחיב על מה שביטוח זה כולל:

ביטוח מבנה

ביטוח מבנה משותף

מבנה הבניין מכיל חללים המשותפים לכל הדיירים. זה יכולל היות חדרי מדרגות, מקלטים, חדר כושר, לוב יכניסה, חניה ועוד. מי אמור לשאת בעלויות תיקונים של נזקים הנגרמים לחלל המשותף? כל דיירי הבית המשותף! ביטוח מבנה בסיסי יעניק כיסוי ביטוחי לנזקים שנגרמו למבנה המשותף מפני נזקים כמו שריפה, גניבה או רעידת אדמה. ניתן להרחיב את הכיסוי לנזקים נוספים כמו נזקי מים, פיצוצי גז ועוד.

 

ביטוח מבנה צד ג'

החללים המשותפים בבניין הם באחריות כל דיירי הבניין ואם אדם נפגע בגלל בעיה שהייתה במבנה עצמו, הוא רשאי לתבוע את דיירי הבית המשותף בתביעת נזיקין בגוף או בממון – בהתאם לנזק שנגרם לו. מה עושים כדי להתמגן מכך? רוכשים מראש ביטוח מבנה משותף הכולל צד ג' וכך, הם אדם נפגע ממרצפת לא תקינה לדוגמא, חברת הביטוח תהיה זו שתשלם לו את גובה הפיצוי. דיירי הבניין לא יהיו חשופים לתביעות שכאלו.

ביטוח מבנה

ביטוח מעסיקים

דיירי הבניין נחשבים מבחינה חוקית למעסיקי עובדי המלאכה המגיעים לתת שירות כמו המנקה, הגנן וכו'. עובד שנפגע במהלך עבודתו רשאי לתבוע את המעסיק בתשלום פיצויים. חברת הביטוח היא זו שמשלמת את הפרש הסכום שבית המשפט גזר כפיצויים לנפגע. כל מעסיק בישראל חייב לבטח את עצמו מפני תביעות שכאלו.

 

ביטוח ועד בית

ביטוח ועד בית מגן נטו על חברי הועד החשופים יותר מכל דייר אחר לתביעות. זה קורה בעיקר בגלל הקלות בה ניתן לתבוע את חברי הועד. במקום לפתוח תביעה מול כל דיירי הבניין, נפגעים מבררים מי ועד הבית בבניין וכך הם פונים לתבוע אותם אישית. לחברי הועד זה מחיר יקר מידי וכדי להגן על עצמם, חשוב לרכוש ביטוח ועד בית. ביטוח זה מכסה עלויות משפטיות ופיצויים עד לגובה תקרה מסוימת, בהתאם לתקנון הפוליסה.

 

מי פונה לרכוש את הביטוח?

על פי רוב, חברי ועד הבית הם אלו שפונים לחברת הביטוח בבקשה לרכוש ביטוח בניין משותף הכולל כיסויים נרחבים בהתאם לצורך שלהם.

ביטוח מבנה

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו