כיצד להימנע מכפילות של פוליסות ביטוח?

כיסויי ביטוח כפולים מייצגים הוצאה מיותרת שעלולה להצטבר לאלפי שקלים בשנה. מצד שני, יש דברים שכל אחד ואחת מאיתנו יכולים לעשות על מנת למנוע זאת. אז מאיפה מתחילים ועם מי מתייעצים? הנה הטיפים שישמרו עליכם מבוטחים ומרוצים.

 

אחת הבעיות העיקריות בתחום הביטוח היא חוסר בהירות של המושגים השונים. כל אחד ואחת מאיתנו מבינים היטב את החשיבות של הביטוח וההגנה שהוא יכול לספק לגוף, לרכוש ולמשפחה שלנו, אבל זה לא בהכרח אומר שאנחנו יודעים כיצד לבחור את הפוליסה.

בעיה אחרת ולא פחות שכיחה היא כפילות של פוליסות ביטוח. בגלל שיש כל כך הרבה סוגים של פוליסות ומשום שכל חברה מנסחת מעט אחרת את ההרחבות והכיסויים, עלול להיווצר מצב שבו אנחנו משלמים פעמיים או אפילו שלוש על אותו כיסוי. עם זאת, לא מדובר על גזירת גורל.

 

קודם כל, מתייעצים

הדרך הכי טובה להימנע מתשלום מיותר או פוליסות ביטוח כפולות היא כמובן להתייעץ עם בעלי מקצוע. יצירת קשר עם נציגי ארנפלד סוכנות ביטוח למשל יכולה לסייע להשוות בין סוגים שונים של פוליסות, לקבל מידע בהתאמה אישית ואף לברר לגבי הרחבות. בגלל שלבעלי המקצוע יש את הידע והניסיון הנדרשים על מנת לאתר מהר סוגים שונים של כפילויות, התייעצות איתם היא דרך מעולה לחסוך זמן והוצאות.

 

מה צריך לבדוק בפוליסה?

קריאה יסודית של תנאי הפוליסה אמורה להספיק על מנת לזהות כפילויות. על אף האמור לעיל, יש בכל זאת סעיפים ומושגים שחוזרים על עצמם. אותם מושגים משמשים אותנו כדי לדעת מה כלול או לא כלול בכל פוליסה, על מה אפשר לדרוש פיצוי ואפילו איך טכנית מגישים את התביעה.

בדיקה של הפוליסה אחת לתקופה מסוימת היא הזדמנות מעולה להתמקח עם החברה על התנאים. אם חוזרים אל הפוליסה פעם בחצי שנה למשל, יכולים לראות סעיפים שכבר לא רלוונטיים בגלל גיל המבוטחים או מצבם הרפואי. אז על הדרך, הרווחנו גם את היכולת למנוע כפילויות וגם פוליסת ביטוח מעודכנת וטובה יותר.

 

כלים דיגיטליים להשוואה וסינון

החדשות הטובות הן שיש כלים דיגיטליים שמסייעים בהשוואה. בגלל שהבעיה של כפילות בביטוח משותפת לגברים ונשים בכל רחבי העולם, קיימים גם פתרונות שחוזרים על עצמם. אותם פתרונות זמינים אונליין באתרי אינטרנט, אפשר להוריד אותם לאפליקציה והם בדרך כלל לא דורשים רקע טכני מסובך.

בסופו של דבר, הקו המחבר בין כל הכלים השונים שבהם אפשר להשתמש על מנת להימנע מכפילות של פוליסות ביטוח הוא הגברת מודעות. אם נהיה מודעים לכך שעלולה להתעורר בעיה כזו, נוכל בסבירות גבוהה יותר גם להתמודד איתה בהצלחה. לכן, הרבה מאוד תלוי בנו ובאופן שבו נכין את שיעורי הבית טרם רכישת פוליסת ביטוח והגנה על עצמנו.

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו