כמה עולה הליך גילוי מרצון?

הליך גילוי מרצון הוא הליך המאפשר לנישום לשים את הקלפים על השולחן מול רשות המיסים ולדווח אודות הכנסות שלא דווחו בזמן אמת. מדובר בהליך חושפני מבחינתו, אך כזה המהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית למדי להליך פלילי ותשלום קנסות כבדים, תוך הסתכנות בעונשי מאסר בפועל. דרך הליך זה, קיימת בפני הנישום אפשרות לתקן את התנהלותו מול הרשויות. אך כמה הליך כזה עשוי לעלות?

 

הליך גילוי מרצון- הזדמנות לפתוח דף חדש

רשות המיסים אינה גוף שמומלץ להסתיר ממנו מידע. עבירות מס, בין אם טכניות ובין אם מהותיות, מטופלות במלוא חומרת הדין ועלולות להביא להרשעת החשודים בהן ולהטלת עונשים כבדים בגין עבירות אלו.

על מנת לגבות מס על סכומי כסף אדירים שמהווים מקורות הכנסה שלא דווחו, מה שבפועל הופך לכסף "שחור", מאפשרת רשות המיסים לבחור בהליך גילוי מרצון על מנת לאפשר לנישום לשלם את חבות המס שלו בגין אותם סכומים לא מדווחים, גם אם רטרואקטיבית, ולהימנע מהעמדה אפשרית לדין.

 

תנאים להליך גילוי מרצון

כמובן שלא כל אחד יכול להגיש הליך גילוי מרצון. אדם אשר מקורות ההכנסה שלו אינם חוקיים כמובן פסול משימוש בהליך זה, ובהתאם לנסיבות עשוי למצוא את עצמו בפני כתב אישום בגין עבירות מס. ישנם מספר תנאים שחייבים להתקיים על מנת שאדם יוכל להגיש בקשה להליך גילוי מרצון, כמו למשל הגשת הבקשה בתום לב ובכנות מוחלטת.

תנאי קריטי נוסף הוא הגשת בקשה כל עוד רשויות המס אינן מנהלות חקירה במקביל לפתיחת ההליך, וכן כי מדובר בפעם הראשונה שבה מוגשת בקשה להליך גילוי מרצון על ידי הנישום.

 

עלויות

בעיקרו של העניין, עלויות של כניסה להליך גילוי מרצון תלויה בגובה המס שעל הנישום לשלם בגין מקורות ההכנסה עליהם לא דיווח. הדבר תלוי בריביות ובעיקר במשא ומתן שינהל מול רשות המיסים.

על פניו, רשות המיסים יכולה לדרוש עד 50% מההון שהוסתר, אולם לרוב, ובעיקר על מנת לתמרץ את האזרחים לדווח ללא דיחוי, רשות המיסים מציעה תשלום מופחת על מס ההון במידה והנישומים ידווחו במסגרת השנה הראשונה. חשוב לציין שכל סכום שינוקה מההון שהוסתר, עדיף על כניסה להליך פלילי, כתב אישום בגין עבירות מס, חילוט נכסים ועונשי מאסר בפועל.

 

ליווי של עורך דין מס

התמודדות מול רשות המיסים, בעיקר לאחר אי דיווח על מקורות הכנסה, עלולה להיות בעלת השלכות הרות גורל. הליך גילוי מרצון הוא מורכב, ובטרם בוחרים בו יש להיוועץ בעורך דין מס מנוסה ומקצועי, שיידע להעריך את הכדאיות של הליך זה, ילווה את התהליך ויידע להתנהל אל מול הרשויות הרלוונטיות במהלכו. זהו לא קרב שתרצו לצאת אליו לבד. בררו עוד היום אודות עורך דין מס מומלץ עבורכם, ללא דיחוי ובמהירות האפשרית.

רשות המס

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו