עד איזה גיל ניתן לקבל משכנתא?

הלוואת המשכנתא נתפסת אצל רבים מאיתנו כהלוואה המיועדת בעיקר לזוגות צעירים, המעוניינים לרכוש את דירתם הראשונה בתחילת חייהם. אך למעשה, הביקוש להלוואות המשכנתא נפוץ גם בקרב אנשים מבוגרים יותר, הן לצורך שיפור דיור והן בכדי לעזור לילדיהם. כך או כך, כדאי בהחלט לדעת עד איזה גיל ניתן לקבל משכנתא

 

הרפתקה פיננסית ושמה משכנתא

משכנתא היא אחת ההלוואות המשמעותיות ביותר שכל אחד מאיתנו ייקח במהלך חייו, הן בשל הסכומים המשמעותיים של ההלוואה והן בשל תקופת ההלוואה הממושכת. הלוואת המשכנתא נועדה לאפשר לנו להשלים את ההון העצמי שצברנו בכדי להגשים את חלום הדירה הפרטית שלנו ומטבע הדברים, נראה כי היא מתאימה בעיקר לזוגות צעירים בתחילת דרכם.

בפועל, הלוואת המשכנתא יכולה בהחלט להתאים גם לאוכלוסיות מבוגרות יותר, המעוניינות לרכוש דירה למגורים גם בשלבים מאוחרים יותר בחייהם או בכדי לעזור לילדיהם. יחד עם זאת, להלוואת המשכנתא בהחלט יש מגבלת גיל שכדאי להכיר.

 

מגבלת הגיל בהלוואת המשכנתא

את הלוואת המשכנתא ניתן לקבל עד גיל 80, כאשר במסגרת תהליך לקיחת המשכנתא בגילאים מבוגרים יותר, הבנק יבחן ביתר תשומת לב וירידה לפרטים, את יכולת ההחזר של מבקש ההלוואה, אחוז המימון, מהות העסקה, היסטוריית האשראי ונתונים רלוונטיים נוספים, אותם כדאי לבדוק עם אהד ויס – מומחה משכנתאות.

ההיגיון העומד מאחורי הגבלת הגיל בהלוואת המשכנתא, הוא היגיון די פשוט, הנעוץ בכך שהבנק מחפש להפחית ככל האפשר את הסיכונים השונים הנלווים להלוואת המשכנתא, הנובעים הן ממצבו הבריאותי של מבקש ההלוואה והן מבחינת מצבו הכלכלי, אשר בגילאים מבוגרים יותר, מסתמך בעיקר על חסכונות ופיקדונות.

 

מהי משכנתא הפוכה?

אפשרות נוספת לקבל משכנתא לבני הגיל השלישי, היא באמצעות משכנתא הפוכה, המיועדת לבני 60 ומעלה שבבעלותם נכס מקרקעין נקי מהלוואות ושעבודים. כך, בתהליך זה מתבצעת פעולה הפוכה (ומכאן שמה של המשכנתא), כאשר מבקש ההלוואה משעבד את הנכס שלו לבנק ומקבל הלוואה בסך של עד כ – 70%, לכל מטרה.

 

כיצד ניתן למקסם את תנאי הלוואת המשכנתא שלנו?

אין ספק כי הלוואת משכנתא בגילאים מאוחרים יותר, הופכת לנושא מורכב למדי, אשר לא אחת מביא את הבנקים להציע את הלוואת המשכנתא בתנאים לא הכי אטרקטיביים, בלשון המעטה. כיצד אם כן ניתן בכל זאת לשפר את תנאי הלוואת המשכנתא שלנו גם בגילאים מאוחרים יותר?

באמצעות שירותי ייעוץ משכנתאות מגורם פרטי, מקצועי ומנוסה בתחום, המכיר היטב את דרכי ההתנהלות והדרכים המיטביות לניהול משא ומתן אפקטיבי מול הבנקים השונים, נוכל לקבל את תנאי המשכנתא האופטימליים, ממש כמו זוגות צעירים בתחילת דרכם.

 

לסיכום

הלוואת משכנתא יכולה להיות רלוונטית גם לאנשים מבוגרים, המעוניינים לשפר דיור, לעזור לילדיהם או לקחת הלוואה לצרכים שונים על בסיס נכס קיים בבעלותם (משכנתא הפוכה). את הלוואת המשכנתא ניתן לקבל עד גיל 80 ובכדי למקסם את תנאי ההלוואה המגיעים לכם, חשוב ומומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי ומנוסה בתחום.

מומחה משכנתאות

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו