מהי משכנתא הפוכה ולמי זה מתאים?

אצל פנסיונרים רבים, מתעוררת בעיה כלכלית לאחר הפרישה מהעבודה והירידה בהכנסה, שמונעת מהם לקיים את אורח חייהם בהתאם לצרכים ולרצונות שלהם. הפנסיונרים הללו מחפשים פתרון כלכלי שיסייע להם בניהול החיים שלהם.

אחד מהפתרונות הכלכליים הפופולריים כיום שמתאים לאנשים מבוגרים בעלי דירה היא המשכנתא ההפוכה. בשונה ממשכנתא רגילה שנועדה לאנשים הצעירים שמעוניינים לרכוש דירה או בית חדש, המשכנתא ההפוכה מיועדת לאנשים מבוגרים מעל גיל 60 שיש בבעלותם נכס. במאמר זה נעניק לכם פרטים חשובים על המשכנתא ההפוכה, נפרט את היתרונות הרבים שלה ונסביר למי היא מתאימה ולאילו שימושים נעזרים בה..

 

קצת על משכנתא הפוכה ושימושיה

המשכנתא ההפוכה היא הלוואה המתאימה לבעלי דירה מגיל 60 ומעלה בלבד לפי הצרכים והיכולות שלהם. המשמעות של הלוואה זו היא שעבוד הנכס וקבלת הלוואה שבדרך כלל מגיעה עד למחצית שווי הבית. את ההלוואה ניתן לקבל בתשלומים שישמשו מעין קצבה חודשית או כתשלום גדול וחד פעמי. הלווה יכול לפרוע את החוב בכל שלב ללא עמלות וקנסות אך במידה והלווה נפטר, היורשים (לרוב זו המשפחה), חייבים להחזיר את החוב עד שנה מתאריך הפטירה.

רוב המבוגרים שלוקחים משכנתא הפוכה, עושים זאת על מנת לממן את אורח החיים שלהם ולפתור את הבעיות הכלכליות שנוצרו כתוצאה מהירידה בהכנסה לאחר עזיבת העבודה. בנוסף, ישנם מבוגרים שלוקחים משכנתא הפוכה על מנת לממן את המעבר לדיור מוגן או לבית האבות. שימוש פחות נפוץ של המשכנתא ההפוכה, הוא פירעון של משכנתא רגילה.

 

מהם היתרונות של המשכנתא ההפוכה?

טרם לקיחת משכנתא הפוכה, יש להבין מהם היתרונות של משכנתא זו וכך להחליט האם היא מתאימה ונחוצה. למשכנתא ההפוכה יש מספר יתרונות חשובים ומשמעותיים:

  • במשכנתא רגילה יש צורך להחזיר כספים כל חודש. לעומת זאת המשכנתא ההפוכה היא משכנתא ללא החזרים. החזר משכנתא זו מתבצע על פי שיקול דעת הלווה או כאשר הוא נפטר או עוזב את ביתו.
  • בשונה מהלוואות אחרות, הבטחון היחיד במשכנתא זו הוא דירת המגורים שך הלווה או נכסים אחרים.
  • המשכנתא ההפוכה תעלה את רמת החיים של הלווים ותסייע להם לחיות ולהתקיים בכבוד ולא בצמצום. במקרים רבים, המשכנתא ההפוכה משמשת כאמצעי המימון היחיד של הלווים פרט לקצבת הזקנה שלא תספיק לממן את הקיום המינימלי של הלווים.
  • בשונה ממכירת הנכס, אין צורך לעזוב את הבית או הדירה בכל תקופת ההלוואה.

 

מעל גיל 60 וזקוקים למשכנתא הפוכה? מעוניינים ללמוד פרטים נוספים על תחום המשכנתאות? היכנסו ל- wayout.org.il וקבלו מידע נוסף על תחום המשכנתאות וכן על המשכנתא ההפוכה. ניתן להשאיר פרטים בטופס שמופיע באתר ולקבל ייעוץ משכנתאות מקצועי מאדם מוסמך ומנוסה שיפעל על מנת למצוא לכם משכנתא מתאימה ומשתלמת.

פאזל שטרות בצורת בית

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו