החזרי מס לשכירים מא' ועד ת'

מעטים האנשים שיודעים להעיד על עצמם כי בדקו לעומק את כל הזכאויות שלהם, על אחת כמה וכמה מכירים את הבירוקרטיה הנדרשת לממשן. החזרי המס להם זכאים שכירים בסטטוסים השונים יכולים להיות משמעותיים ולהסתכם בלא מעט כסף. מסתבכים? כנסו לאתר taxes-refund ותוכלו לקבל את כל המגיע לכם, ובקלות.

 

איך מנוכה לי מס הכנסה מהמשכורת בתור שכיר?

נתונים שונים משפיעים על חישוב המס לכל פרט, לפי זכאויות, הקלות והתאמה למשכורת. לעתים, ניכויי מס הכנסה מנוכים משכר העובד בסכומים גבוהים יותר מאלו שעליו לשלם על פי החוק, והוא הופך זכאי להחזר מס.

מס ההכנסה שעל העובד לשלם מנוכה על בסיס חישוב שנתי- על פי הכנסות העובד בשנת המס. בפועל, מס ההכנסה מנוכה מדי חודש ומופיע בתלוש השכר. מכיוון שמס ההכנסה מחושב על בסיס שנתי, גובה המס היורד מהמשכורת על חושב מבוסס על חישוב צפוי, משוער.

על כן, ייתכנו פערים בין הסכום אשר ירד בפועל לבין הסכום המדויק אותו היה העובד מחויב. גם עצמאיים משלמים מס הכנסה על פי הכנסה משוערת, וייתכנו פערים גם בניכויי המס שלהם.

בשורה התחתונה- אם לפי חישוב מס ההכנסה בסוף שנת המס מסתבר שהעובד שילם סכום גבוה יותר ממה שהיה מחויב בו, יהיה זכאי להחזר מס.

 

באילו מקרים שכיר ישלם יותר מס מהנדרש?

כאשר עובד לא הגיש את הבקשות להקלות במס המגיעות לו בדמות נקודות זיכוי (לדוגמה- בגין תשלומי מזונות, סיום לימודים, שחרור וכד'), הוא ישלם יותר מס מאשר הוא נדרש ויהיה זכאי להחזר מס על הפער.

בנוסף, אם שכיר מועסק בכמה מקומות עבודה ובעל כמה מקורות הכנסה ולא ערך תיאום מס- הוא משלם, ככל הנראה, סכום גבוה יותר מהנדרש. על-ידי ביצוע תיאום מס יוכל העובד לדעת כמה מס עליו לשלם לפי חוק ולדרוש החזר  על הפער.

 

הגשת בקשה להחזר מס:

את הבקשה להחזר מס ניתן להגיש רק לאחר תום שנת המס, ועד 6 שנים מתום שנת המס שעבורה מבוקש ההחזר.

לרוב, בקשת ההחזר ייעשה לקראת חודש אפריל, יחד עם הטפסים הנדרשים להגשת הבקשה המתקבלים לרוב בחודש זה (אישורים מתאימים, טפסים מהבנק וכיו"ב).

את הבקשה, בצירוף כלל הטפסים, יש להגיש באופן ידני בלשכת פקיד השומה אליה העובד משתייך (בבדיקה מהירה באתר רשות המסים ניתן לבדוק את הלשכה הרלוונטית).

שכירים ימלאו טופס 135 יחד עם המסמכים הרלוונטיים, דוגמת טופס 106 וטפסים נוספים המעידים על הזכאות להקלה במס בשנה המדוברת.
עצמאיים יגישו טופס 1301 בצירוף האישורים הנדרשים.

חשוב לציין- הבקשה תקפה לשנה אחת. לכן, לשנים שונות יש להגיש בקשות נפרדות.

 

תשלום החזר המס:

החזר המס יבוצע לחשבון הבנק של העובד ישירות על ידי רשות המס, בתוספת הפרשי הצמדה וריבית של 4% לשנה.

מטבעות

אהבתם?
שתפו עם החברים!
תוכן עניינים
מעוניינים לפרסם כתבה אצלנו באתר ?
כתבות אחרונות
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו